20 cm
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Jeg er en 14 årig dreng med en penis jeg tror er lidt for stor i forhold til min alder.. Den er 12 cm i slap tilstand og 20 i stiv tilstand. Er det forkert?

Svar:
Hej med dig,
Det kunne lyde lidt som om, du er usikker på din krops udvikling. Det er helt naturligt, at man kan blive lidt usikker, når der sker forandringer og man måler sig med andre. For at svare kort på dit spørgsmål: Nej, der er ikke noget, der er forkert.
Vi er heldigvis alle sammen forskellige. Derfor er det også helt forskelligt, hvornår og hvor meget vi udvikler os, og også hvor lang tid det tager. Derfor er der ikke noget, der er forkert.
Ifølge Illustreret Videnskab er en gennemsnitlig penis i Danmark 14,9 cm i stiv tilstand. Så der kan man sige, at din ligger over gennemsnittet, og det er der intet galt i. Du er 14 år og din penis kan derfor nå at vokse mere endnu, men det kan også sagtens være, at den er færdig med at udvikle sig.
I følge Sexlinien har 90% eller flere af alle mænd over 20 år en penis på mellem 10-20 cm; så du er helt normal.
Hvis du gerne vil læse mere, kan du kigge på Sexliniens hjemmeside her.
Jeg håber, du kunne bruge svaret.
De venligste hilsner
Kathrine.