Adkavet forhold
brevkassespørgsmål af
Noah
15 år
Hej cyberhus
jeg skriver med en pige som der også går på min skole. Hun bliver sødere og sødere jo mere vi skriver sammen. Vi Har skrevet i to ugers tid og har lige spurgte hende om hun ikke vil med hjem til mig. Jeg har også spurgt om hun ikke vil snakke over messanger men hun er bange for et det bliver for adkavet og springer over. Hun vil Gerne men er bare meget nervøs. Hvad skal jeg gøre For at hjælpe hende lidt på vej så hun gerne vil??

Svar:
Hej Noah
Hvor er det dejligt at høre, at du har fundet en sød pige på din skole som du gerne vil lære bedre at kende. For nogle piger kan det være grænseoverskridende at snakke anisgt til ansigt og være alene med en fyr, især hvis man er lidt generet, så derfor er det virkelig godt du skriver, så du kan få lidt inspiration til, hvad du kan gøre.
Ud fra det du skriver, så lyder det til, at pigen du skriver med er lidt generet, og hun derfor bliver nervøs for at skulle snakke med dig, men hun vil gerne og det er en rigtig god start. Så hvad kan du gøre? Jeg tror faktisk allerede du gør noget af det rigtige, fordi I skriver sammen og langsomt lærer hinanden at kende. I din situation tror jeg nemlig det handler om, at hun skal lære dig bedre at kende, så hun med tiden bliver mere tryg ved dig, og på sigt føler sig så tryg, at hun også tør snakke med dig og måske mødes efter skole. Det kan også være, at det vil føles mindre akavet for hende, at snakke med dig, hvis der er andre til stede som hun kender godt. Det kan eksempelvis være, at I kan arrangere at mødes en gruppe venner fra skolen og lave noget sammen. På den måde kan du få mulighed for at snakke med hende i nogle afslappende rammer, hvor hun føler sig tryg, og det bliver mere naturligt. Med tiden kan I så måske begynde at mødes og lave noget, hvor det bare er hende og dig. Det kan både være hjemme hos dig, eller ude blandt andre, hvad end det føles rart. Jeg tror det vigtigste er at være lidt tålmodig og tage tingene i hendes tempo, så hun ikke føler sig presset til noget, men i stedet finder ud af hvor skøn en fyr du er, og at hun sagtens kan slappe af i dit selskab.
Jeg håber du kan bruge mit svar og ønsker dig pøj pøj med den søde pige.
De bedste hilsner
Maren