Bekymre
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Jeg har før lavar underretning men hjælper ikke meget og kommunen skal tag sig sammen.  Moren og faren har 0kr og børne kan ikke få mad de tigger ved folk disse børn får ikke hvad de skal af omsorg og pleje jeg vil ikke opgive børn forde kommunen ikke har tid til tjekke alle sager så håber i vil hjælpe med at underrette.

Svar:
Kære du,
Tak for dit brev! Hvor er det fedt at se, at du tager ansvar og reagerer, når du ser noget, som ikke er i orden. Stærkt gået!
Jeg kan godt forstå, at du bliver frustreret over, at kommunen ikke reagerer når du laver en underretning. Desværre kan vi ikke hjælpe dig med at lave en underretning. Men du skal vide, at du kan indgive ligeså mange underretninger, som du vil. Og du bestemmer selv, om du vil være anonym eller stå frem med navn. Derfor vil jeg råde dig til at blive ved med at indgive underretninger til kommunen, så de forhåbentlig kan forstå sagens alvor, og reagerer på det. Derudover tænker jeg også, at du kan prøve at henvende dig til børnenes lærer, hvis du ved hvem vedkommende er. Han/hun har nemlig underretningspligt, og er derfor nødt til at reagere, hvis der er et barn, der mistrives. Og nogle gange kan det veje tungere, hvis underretningerne kommer fra mere end en side.
Jeg håber du kan bruge svaret, og at du vil fortsætte med at reagere, når du ser noget, som ikke er i orden. For det er virkelig godt du gør det!
De bedste hilsner,
Stine