bule på benet
brevkassespørgsmål af
karoline
18 år
Hej
For næsten et år siden slog jeg mit skinneben og fik en stor bule. Den var gul og blå og meget øm hvis jeg rørte ved den, men ikke så slemt at jeg ikke kunne gå på den. Jeg tænkte derfor ikke så meget over det og tog ikke til lægen. Jeg har stadig bulen (dog er den meget lille). Den gør sjælent ondt men hvis jeg dyrker meget sport kan den godt blive en smule øm til tider. (det er også ømt hvis der fx ligger noget hårdt på mit ben, i forhold til det andet). Vil bare høre om der evt har været et brud eller lign. på mit ben dengang jeg slog det?
Mvh karoline

Svar:
Kære Karoline,
Jeg kan godt forstå, at du bliver nervøs for, om din skinneben måske blev noget værre skadet dengang, end du troede. Jeg kan ikke ud fra det, du skriver, svare med sikkerhed på dit spørgsmål, men jeg vil anbefale dig at slå et smut forbi din læge til et tjek. Det kan være svært at komme til lægen lige nu, der er tryk på, men du kan evt. prøve at skrive eller ringe til din læge og høre. De vil helt sikkert kunne give dig et klarere og sikrere svar. Hvis de ikke kan tage imod dig lige nu, så vil jeg anbefale dig at tage den med ro, indtil du kan komme til læge igen.
Jeg beklager, at jeg ikke kan give dig et klarere svar. Jeg håber, du vil kontakte din læge.
Kærlig hilsen
Sophie