Bygkorn
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg er en dreng på 15 år der har fået et bygkorn på mit øvre højre øjenlåg, og det skal lige siges jeg har haft bygkorn 2 gange før. For 2 dage siden begyndte mit øvre højre øjenlåg at blive rød og hævet, og nu er der begyndt at komme en rød prik. Problemet er bare at jeg ikke er så meget for at tage i skole og vise det til alle fra min klasse og årgang. Hva skal jeg gøre for at det går væk?
kh anonym

Svar:
Hej med dig,
Det lyder bestemt ikke rart med et bygkorn. Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at tage i skole, fordi det er noget, som er så synligt, men på den anden side er det ikke noget, som forhindrer dig i at være i skolen. Jeg er ikke læge og kan derfor ikke svare på, hvad du kan gøre lige nu og her. Dog tænker jeg, at du skal være opmærksom på ikke at få smittet dit andet øje, og vaske hænder grundigt og ofte. Og så må du en tur til lægen for at få noget at behandle øjet med. De fleste læger har akuttider om morgenen, hvor man kan møde op uden tidsbestilling.
Jeg ønsker god bedring herfra,
Jeanette