Det svære liv....

brevkassespørgsmål

Det svære liv....

brevkassespørgsmål af
Mig
14 år
Oprettet 5 år 8 måneder siden

Jeg har de sidste 8 år ikke haft det helt nemt...mine forældre blev skilt da jeg var 4 og de skændes rigtig meget, fra 0-6 klasse blev jeg mobbet og der imellem blev jeg voldtaget i 2 klasse...så nu lever jeg en hverdag jeg ikk kan finde ud af...(har også kontaktperson)

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan høre, at det ikke har været helt nemt at være dig. Det er jeg meget ked af at høre. Det er helt almindeligt, at når man har været udsat for så mange ubehagelige ting, at man får svært ved at overskue hverdagen. Derfor er det vigtigt at få hjælp til at komme videre. For det kan godt lykkes at få det hele til at fungere igen. Det tager tid, men det er det hele værd på den anden side, når man får det bedre.

Jeg kan forstå, at du allerede har en kontaktperson. Det synes jeg er rigtig godt og det er vigtigt at have en at snakke med om de svære ting. Du skriver desuden, at du blev voldtaget i 2 klasse. Det er en utrolig ubehagelig ting at være udsat for og det kan være rigtig svært at komme over. Det er også en af de ting, der kan være rigtig godt at få snakket om og komme ud med. Center for seksuelt misbrugte har en chat, hvor det er muligt at snakke med voksne og mennesker, der selv har været udsat for voldtægt. Chatten finder du på linket her. Du skriver ikke så meget andet, så derfor vil jeg råde dig til at komme i chatten her på cyberhus, hvor du kan snakke med en rådgiver om de ting, der gør ondt på dig.

Jeg håber, at du vil gøre brug af de virkemidler, der er til for at hjælpe unge, der ikke har det nemt eller der har brug for at snakke. Jeg ønsker dig al held og lykke. Husk på at det kan lykkes at blive glad igen og fordi tingene virker helt uoverskuelige lige nu, så behøver det ikke altid at være sådan.

Med venlig hilsen Signe M

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål