Drøm om en dreng

brevkassespørgsmål

Drøm om en dreng

brevkassespørgsmål af
Isabella
12 år
Oprettet 5 år 2 måneder siden

Der er en dreng som jeg drømmer om den anden gang , i min drøm føles det vi er i et forhold,det er kun en gang vi har kysset.jeg syndes mine drømme var lidt mærkelige om ham ,fordi det føles  som at det var virkeligt.og vi var hele tiden sammen . Jeg holdet pyjamas party ,så sov han lige ved siden af mig og vi grinte havde det sjovt.men jeg kan ikke huske hans navn

Svar:

Kære Isabella,

Tak for dit brev!

Nogen gange kan man have så livagtige drømme, at de kan føles helt virkelige. Det kan være ret forvirrende - især når man vågner op, og finder ud af, at det hele bare var en drøm. I drømmen kan man blive så overbevist om, at det der sker i drømmen også sker i virkeligheden. Og det kan nogen gange gøre det svært at finde ud af, hvordan man skal forholde sig til drømmen.

Drømme foregår i underbevidstheden, og er dens måde at bearbejde et eller andet i vores liv på. Det kan være noget vi har set eller noget vi har oplevet, en følelse eller tanke vi har eller har haft, eller noget helt femte. Nogle gange kan vi ikke huske drømmen sekundet efter vi er vågnet op. Andre gange er den så virkelighedstro, at den kan sidde i os flere dage senere, hvilket lyder til at være det du oplever. Man kan sagtens drømme den samme drøm flere gange, eller drømme videre på en drøm, man har drømt tidligere. Derfor er der heller ikke noget unormalt i, at du drømmer om den samme dreng flere gange. Og det er måske også derfor, at det kan føles som om I er i et forhold - fordi du har drømt om ham flere gange.

Man kan gøre sig rigtig mange tanker om, hvad ens drømme betyder. I dit tilfælde vil jeg tro, at din drøm er et udtryk for, at du er gået i puberteten, og er begyndt at synes, at drenge er spændende. Det at du ikke kan huske hvad drengen i din drøm hedder, betyder måske, at han, i stedet for at være en bestemt dreng du kender, symboliserer drenge generelt og din interesse i dem.

Jeg håber du kan bruge svaret!

De bedste hilsner,

Stine

StineHs billede
Stine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål