drenge...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej der er den her dreng han er et år ældre end mig. Vi går til træning sammen (svømning) 5 gange om ugen så vi ser hinanden meget. Vi taler tit sammen og vi får ofte øjenkontakt og så smiler han, men nogen gange kan han også snakke med andre piger, men jeg ved ikke om det er noget. har skrevet lidt med ham, men han virker lidt afvisende? vi har lige været til stævn her i weekenden hvor vi snakkede rigtig meget og afslapet. føler lidt han giver blandede sinaler. Hvis jeg nu sagde/skrev til ham at jeg kunne lide ham, hvordan tror i så han ville reagere og tror i han kan lide mig? Hvis han nu godt kan lide mig så er jeg lidt bange for at jeg mister af mine veninder fordi de også kan lide ham. kan virkelig godt lide ham men måske skal jeg bare prøve at glemme ham? ved ikke hvad jeg skal gøre hjælp!

Svar:
Hej med dig,
Uh ha, det er nogle gode spørgsmål du stiller, og jeg vil svare dig så godt, jeg kan.
Forelskelse og kærlighed er en svær størrelse, og det er ikke altid til at vide, hvad man selv eller den anden føler. Når det så er sagt, så er det også en spændende og rar følelse, når man er glad for en anden person.
Du spørger først helt konkret om, hvordan jeg tror, han vil reagere, og om han kan lide dig. Det kan jeg ikke give et entydigt svar på, for den eneste der kan vide det - det er ham.
Du skriver, at du føler, han giver blandede signaler, og det kan jeg godt forstå, når du føler, han virker lidt afvisende på skrift, men at I samtidig har snakket godt til stævne. Det er svært at sige, hvad der gør, at han er sådan. Måske er der ikke noget i det, måske er han genert, og måske er han selv forvirret over, hvad han skal føle. Det er svært at sige.
Hvis du gerne vil vide, hvad han tænker om dig, så kan du sagtens spørge ham. Det kan være en idé at spørge, hvad han synes om dig, fremfor om han kan lide dig. Ud fra hvad han synes om dig, kan det være, at du bedre kan fornemme, om han også kan lide dig, og så kan du spørge, hvis du har lyst. Det er naturligvis op til dig, hvordan du vælger at gøre det; jeg giver blot bud på, hvordan du kan gøre.
Din anden problemstilling er, at du er bange for, at hvis han kan lide dig, så mister du dine veninder, fordi de også kan lide ham. Som jeg startede med at skrive, så kan forelskelse og kærlighed være svært, og det kan komme mellem venner/veninder. Hvis du virkelig godt kan lide ham, og det er gengældt, så synes jeg, du må tale med dine veninder om, at du er i den her situation, hvor at ham du kan lide også kan lide dig. Du kan fortælle dem, at du synes, det er en svær situation for dig, fordi du ved, at de også kan lide ham, og at du ikke ønsker, at det skal komme imellem jer.
Du spørger også, om du måske bare skal prøve at glemme ham, og det tænker jeg ikke nødvendigvis. Det er natuligvis op til dig selv. Men, som jeg også har skrevet lidt, så er det også en dejlig følelse at være forelsket eller være glad for en anden person, og den skal du have lov til at føle og udleve. Derfor tænker jeg, det er bedre, hvis du kan tale med dine veninder om, at du synes, det er en svær situation at stå i.
Men.. Tag problemstillingen med dine veninder, når du selv ved, hvordan og hvorledes det står til mellem dig og den søde fyr.
Jeg håber, det var svar på dit spørgsmål.
Du er altid velkommen til at skrive igen eller komme i vores 1-1chat, hvor en rådgiver vil sidde klar til at chatte med dig, om det du har brug for.
De venligste hilsner,
Kathrine.