Er det normalt

brevkassespørgsmål

Er det normalt

brevkassespørgsmål af
Benja
13 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

Heii brevkasse. Er det normalt at se porno om aftenen før man skal sove eller før Altså nu se jeg det på min iPad men jeg vil ikke have mine forældre til at finde ud af at jeg ser porno hvad skal jeg gøre så de ikke ser det??

Svar:

Hej!

Det er naturligt at have lyst til at se porno. Især i din alder er kroppen spændende, facinerende og måske også lidt mystisk. Den kan virkelig meget. Og pige og drenge kroppen udvikler sig i teenage årene helt forskelligt.

Du er nysgerrig og det er du også om aftenen. Jeg kan godt forstå du helst ikke vil have dine forældre opdager du ser porno. En idé kan være at se det på din egen ipad, når du har dit eget rum. Nogen har mange søskende og finder mest ro på et aflåst toilet eller når mor og far har sagt godnat. Det kan også være du har dit eget helle et sted, i en hule i haven eller et andet sted afhængig af, hvordan du bor. Tænk det som, at det er noget du ser, når du ikke kan blive forstyrret, på samme måde som når du har lyst til at ornamere ( hvis du har det, det er ikke alle, der er klar på det, når de er 13 år).

Porno er sex, som meget sjældent er en del af virkeligheden. Det er ikke alle der ved det, men de piger og drenge du møder får sjældent de kroppe og den sexudlevelse i virkeligheden. Jeg skriver det, så du ved at porno er noget helt for sig selv. Porno inden sengetid kan fremkalde mærkelige drømme. Hvad med at kombinerer porno og så slutte af med en god bog eller god musik.

Alt det bedste til dig.

Hilsen Anne-Sophie

Anne-Sophies billede
Anne-Sophie har svaret på dette spørgsmål