Er det sundt at onanere?

brevkassespørgsmål

Er det sundt at onanere?

brevkassespørgsmål af
Markus
17 år
Oprettet 1 år 7 måneder siden

Er det sundt at onanere?

Svar:

Hej du, og tak for dit spørgsmål.

Det er et ret spændende spørgmål egentlig, og ja, det er faktisk sundt at onanere.

Mange hilsner Rose

Grunden til at det er sundt, er at det frigiver et lykkehormon i hjernen, det kan hjælpe på muskelspændinger, og stress. Ydermere hjælper det dig til at lære din krop bedre at kende.

Når det så er sagt, er det selvfølgelig ikke sundt at onanere mange gange om dagen hele tiden. Da det kan give skader på penis eller i området omkring klitoris.

Men som ung er det helt ok at lære sin krop at kende, og det er sundt at onanere og lære kroppen at kende.

Mange hilsner Rose

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål