Er han interreseret i mere end sex?
brevkassespørgsmål af
SIgne
19 år
Hejjj Jeg har mødt den her skide skønne fyr(22) på tinder (er selv 19). Vi begyndte hurtigt at skrive meget sammen og for en månedstids siden aftalte vi, at jeg skulle tage hjem til ham i hans lejlighed. Vi så film og puttede og det endte med at vi havde sex, og det hele var bare skønt. Dette gentog vi så weekenden efter, og det var først efter anden gang, at jeg begyndte at blive lidt glad for ham her fyren. Vi har været bedstevenner på snap siden da og skriver hver dag sammen. Han spørger ind til mig, og om hvordan min dag har været, og hvilke planer jeg har, og virker generelt bare interreseret i mig. Dog kan jeg virkelig ikke finde ud af, om han bare er interreseret i mig, fordi han gerne vil fortsætte med at have sex med mig, eller om gan reelt er interreseret og muligvis ønsker mere end sex. Han har et par gange nævnt, at han synes det er god sex vi har haft, som jeg også kun har været enig med ham i, men kan mærke nu efter 1,5 måned vi har skrevet sammen og set hinanden et par gange, at der fra min side er begyndt at komme følelser involveret. Vi har begge opsøgt at mødes igen, men har begge haft lidt meget at se til i weekenderne, og vi har derfor lavet planer nogle weekender længere frem. Dog er vi jo i en periode med meget corona i omløb, og hvor han så uheldigvis har været i nærkontakt med en, der er testet positiv, og vi kan derfor ikke ses lige pt. Jeg har tænkt meget på, om jeg skal fortælle ham, hvordan jeg har det, i og med jeg de fleste dage oplever, at han er ligeså interreseret i mig, som jeg er i ham. MEN jeg er som sagt meget i tvivl stadigvæk, om han kun er interreseret i mig for sex eller om der er mere. Han virker til at være sådan en good guy med hjertet på det rigtige sted og han behandler mig som en prinsesse, når vi har ses. Han har ikke givet udtryk for, hvad det er han gerne vil med denne "relation" og det er også det der forvirrer mig. Jeg ønsker bare at se, hvad det kan blive til, hvis han har det på samme måde. Vi har kun hinandens snapchat, så det gør det lidt svært at skrive en længere besked eller noget, som ikke skal slettes lige med det samme. Håber meget I kan hjælpe mig lidt i denne situation:)

Svar:
Hej Signe
Tak for dit gode brevkassespørgsmål!
Hvor er det dejligt for dig, at du har mødt en fyr, som du synes er super skøn og som du har lyst til at se lidt mere til. Jeg synes det er flot, at du tør at stå ved dine følelser, og at du overvejer at fortælle ham om dem.
Det er svært for mig at sige om han udelukkende søger sex eller om han ligeledes synes du er super sød. Jeg tænker dog, at der er en grund til, at han bliver ved med at skrive med dig og at spørge ind til dig. Dette er I mine øjne et tegn på, at han er interesseret i dig som person. Om det er på det følelsesmæssige plan eller om han bare nyder jeres seksuelle kontakt er dog ikke til at sige.
Hvis du har mod på det, så tænker jeg, at det er en god idé at tage en snak om jeres relation. Hvis du synes, at det bliver for grænseoverskridende, så kan du måske starte med at "sende en føler ud". Du kan eventuelt skrive, at du glæder dig til, at I skal ses? Ellers kan du måske foreslå, at I kan lave mad sammen eller tage en tur ud af huset? På denne måde viser du, at du er interesseret i mere end blot en seksuel kontakt.
Jeg bider mærke I, at det gør dig forvirret, at han ikke har taget initiativ til at tale om jeres relation. Dette behøves ikke at være en dårlig ting. Det kan være, at han selv er ved at finde ud af, hvad han vil. Det kan være, at han er bange for, at du synes det er for tidligt? Det kan også være, at han ikke selv har tænkt nærmere over det og bare lever i nuet. Det er altid svært at aflæse hinanden og derfor tænker jeg, at det er en super god idé at gå i dialog med hinanden.
Jeg vil rose dit mod og så håber jeg, at det hele flasker sig.
Held og lykke med det hele!
Med venlig hilsen
Mathilde