fedme
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej Cyberhus! jeg er en pige på 12 år. Jeg føler mig lidt for overvægtig. Jeg er 165cm høj og jeg vejer 48 kilo. jeg har lidt dæller og sådan lidt og jeg vil gerne tabe mig har i nogle slanke metoder jeg kunne prøve? hilsen en anonym

Svar:
Hej med dig..
Ud fra de tal du skriver til mig, så vejer du overhovedet ikke for meget. Når du er 12 år skal din krop vokse rigtig meget og der vil ske meget de næste par år. Derfor har din krop brug for en masse energi og det er vigtigt at du får nok at spise og at du får masser af sund mad.
Det er også vigtigt at du får rørt dig og på den måde beholder din krop sund og stærk. Går du til noget motion eller idræt i din fritid?
Hvis du går meget rundt og tænker meget på at tabe dig, så synes jeg at du først og fremmest skal snakke med dine forældre om det, og du kan også prøve at besøge vores chatrådgivning her i Cyberhus. Du kan være anonym og de voksne er gode til at chatte med unge der tænker meget på at tabe sig, selvom de ikke har brug for det.
Chatten er åben mandag til torsdag kl. 14-19..
Venlig hilsen
Eva