Forelsket i en dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg er virkelig forelsket i en dreng. Vi går i klasse sammen og jeg synes han er mega sød. Nogle gange kigger han altid på mig og så kigger jeg også på ham i timerne. Hvordan skal jeg vide at han også kan lide mig?

Svar:
Hej med dig!
Tak for dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå, hvis du synes, det er lidt svært at finde ud af, hvorvidt han kan lide dig. Det er godt, du har skrevet herind. Det lyder ellers rigtig dejligt for dig, at du har fundet en, der gør dig glad.
Det kan være svært at finde ud af, hvornår en person kan lide en mere end bare som en ven, så du er ikke alene om at have det på den måde.
De små tegn
Der er mange forskellige måder folk viser, hvordan man godt kan lide en på, men måske er der nogle tegn, som du kan holde øje med. De er meget generelle tegn, så det er ikke sikkert, at de passer på dig eller din situation.
Det kan være, at du får meget opmærsomhed fra ham, han holder måske øje med dig, som du selv har bemærket. Det kan også være, at han har opsøgt dig på sociale medier, hvor du f.eks. har fået en venneanmodning, han skriver måske også meget eller svarer dig hurtig tilbage. Det kan også være, at du får komplimenter, han forsvarer dig eller måske er han bare ekstra opmærksom på, hvordan du har det. Det kan også være, at han opfører sig anderledes overfor dig end de andre piger i klassen, måske smiler han meget til eller driller dig kærligt.
Et godt udgangspunkt?
Det er selvfølgelig svært at sige, hvordan netop du skal vide, at han godt kan lide dig Det kunne måske være en mulighed at tilbringe lidt mere tid sammen med ham? Du skriver, at I går i klasse sammen, hvor I kigger en del på hinanden. Du fortæller ikke, hvor godt I kender hinanden, men uanset hvad, så er det måske et godt udgangspunkt at være lidt mere sammen. Det kan både være på skolen, men måske også udenfor skolen, hvis du har mod på det. Det kan også være sammen med andre fra din klasse, hvis du vil være mere tryg ved det. Det kan være, at du får en bedre fornemmelse af, hvordan han har det med dig, hvis I tilbringer lidt tid sammen, måske alene. I kan lave forskellige ting sammen, som f.eks. at se en film, gå en tur, tage en tur i svømmehallen eller Tivoli eller noget helt andet. Det kunne også være en mulighed at finde ud af, hvad I måske har til fælles. Det kan være alt fra sport, musik eller noget kreativt. Du har måske noget i tankerne, men hvis ikke, så er det helt okay. Det skal nok komme, når I får lært hinanden bedre at kende.
Det er helt naturligt, hvis du synes, det kan være lidt svært at tage det første skridt. Det kan være, at han har det på samme måde som dig, men ligesom dig, så kan det være svært at finde ud af, hvordan man skal tage den første kontakt?
Du kunne måske spørge ham om, han har lyst til at være sammen med dig  efter skole, eller måske føler du dig mere tryg ved at skrive det til ham. Det er der intet i vejen med.
Jeg håber, du kunne bruge rådene - jeg ønsker dig i hvert fald det bedste!
De bedste hilsner,
Nikita