Forelsket på 4 min. Del 2
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej igen 12 årig pige her! Har før spurgt om “forelsket på 4 min.” For en dag og en uge siden og der var der så at Pernille svarede. Godt så angående det: fik ik helt spurgt færdigt ): Så køre lige videre med spørgsmålene. Okay jeg tror han nok kan lide mig (måske ik længere men den dag) altså for uden vi “legede” “forelsket på 4 min.” (Hvis du ik ved hvad det er så tjek Klasen ud sæson 5) så var det at jeg var rimelig ned trykt fordi hehe savnede min kanin (hun var død en måned inden) og min veninde hade en kanin! Hun skulle så lige nået og imens var der bare mig og min ven tilbage i rummet. Jeg lægger så på min venindes seng og stønner Og han spørg så hvad der er galt så jeg svare at min kanin er død og sådan. Og så begyndte at age mit hår for at trøste mig men ligge i det kom min veninde ind af døren! Hun tror så vi har haft nået kørende og sådan men så må vi forklare hende hvad der skete. Men synes han virkede omsorgsfuld O.o Tror i det betyder nået måske? Eller var han bare en god ven? KH forvirret 12 årig pige. (Kan lidt lide ham altså sådan lidt crush agtigt)

Svar:
Kære forvirrede pige
Så vidt jeg kan forstå på de to spørgsmål du har sendt ind, så har du fået et crush på en af dine drengevenner efter I havde leget "forelsket på 4 min", og nu er du usikker på om han har det på samme måde.
Hvis jeg kun ser på det du har skrevet i det her brev, så tænker jeg at det sagtens kan være at han også har et crush på dig. Det lyder i hvert fald til at han har haft lyst til at vise omsorg for dig (ae dig på håret da du var ked over din kanin), og det kan være et tegn på at han godt kan lide dig, men den eneste måde du kan få et klart svar på, er ved at snakke med ham om det.
Men inden du gør det, så er det vigtigt at du snakker med din nuværende kæreste. Du skrev i dit sidste brev, at du var i tvivl om hvad der er okay, når man har en kæreste. Her tænker jeg at det kan være forskelligt fra forhold til forhold, men det er meget vigtigt at I er enige om hvad man må og hvad man ikke må, når man er kærester. Langt de fleste synes nemlig ikke at det er fedt, hvis ens kæreste flirter med andre. Du kan jo prøve at tænke lidt over hvordan du ville have det, hvis din kæreste gjorde det samme som dig?
Når jeg kun ser på dit spørgsmål her, så vil jeg råde dig til at snakke med ham din ven, og hvis I begge to kan lide hinanden, så kan det jo godt være at I kan blive kærester. Jeg synes dog at du skal huske at man godt kan have et crush på nogen, uden at det betyder at man har lyst til at være kærester. Nogle gange er det fordi de har nogle sider eller gør nogle ting som ens kæreste ikke gør, og som man måske savner. Men i stedet for at skifte sine kærester ud hver gang man får et crush, så er det smartere lige at snakke med kæresten og måske fortælle om det man savner. Uden at nævne crushet, fordi det kun er med til gøre ked af det.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og jeg vil anbefale dig at prøve vores chat når den er åben næste gang. Der kan du få mere hjælp til hvordan du kan snakke med din kæreste og hvordan du kan snakke med din ven.
Venlige hilsner,
Signe