Forhold
brevkassespørgsmål af
Tilde
19 år
Må en som arbejder for kommunen i et tilbud for unge gerne have et forhold med en af de unge (hvis den unge er over 18)?

Svar:
Hej Tilde
Der er ikke nødvendigvis en lov, der siger at den der arbejder hos kommunen, i et tilbud for unge,  ikke må have et forhold til en voksen ung der er i tilbuddet.
Der er til gengæld nogle klare regler i den ansattes aftale med kommunen om at det ikke er tilladt. Nu giver du ikke så mange oplysninger, men ud fra de få du giver vil jeg mene at den ansatte ville bryde sin ansættelseskontrakt og øjeblikkeligt blive fyret, hvis hun/han indleder et forhold til en voksen ung i det tilbud hvor hun/han arbejder.
Hvis der var tale om en ung under 18, ville det samtidig være ulovligt, så der kunne den ansatte også risikere en politianmeldelse.
Mange hilsner Pedro