Forhus er stram
brevkassespørgsmål af
Jesus
13 år
Hej Cyberhus  Jeg har det problem  At jeg ikke kan hive min forhus særligt langt tilbage  For så så gør det nemligt undt  Har læst om at man kan få noget hos lægen... Men jeg tør ikke at sige det til mine forældre eller vise min penis til lægen og mine forældre
Har læst om der er en crem til det. Kan jeg få fat i den? Hvorfor fx kun min mor ved det? Skal jeg så til lægen
PS super dejlig hjemmeside!

Svar:
Hey Jesus
Det er helt rigtig at man kan få noget creme som hjælper de fleste der har problemer med forhuden. Desværre er det også sådan at du skal et smut forbi lægen for at få det. Jeg kan godt forstå, du er ked af at skulle vise din penis til lægen, men husk at det er helt almindeligt for lægen at se på en penis. Det er ikke mere mærkeligt eller anderledes end en brækket arm, eller en tånegl.
Selvfølgelig kan det føles akavet, men det er lynhurtigt overstået, og det vigtigste er trods alt at få det forhud til at fungere, så det ikke gør ondt, for det er virkelig bare ikke særlig rart. Din læge, vil nok skulle fortælle dine forældre, forat du kan få det her creme, da du er 13 år, men du kan sagtens selv tage til lægen, så du dine forældre ikke behøver være med inden ved lægen.
Du kan prøve og ringe til lægen og spørge om du selv kan få en tid, og selv kan komme. Og ellers så bed dine forældre om hjælp, selv om det kan være svært. Du kan bare sige at du har nogle problemer med din forhud, og at du gerne vil til læge. Så kan dine forældre sagtens hjælpe dig med at få en tid hos lægen.
Mange hilsner
Lasse