Mit liv er gået i stå.
brevkassespørgsmål af
LAU
19 år
OBS: Jeg beklager for stavefejl og korrektur jeg er ordblind...
Jeg er en ung fyr som føler, at jeg sidder fast og ikke kan komme videre i livet. Jeg har altid følt mig ældre end jeg egentlig er, og er virkelig fremme i skoene. Jeg har alle de drømme og mål i livet, og vil gøre alt for nå dem.
I 2016 startede jeg på gymnasiet i 1.g og var meget usikker på at starte. Efter folkeskolen gik jeg straks ud på arbejdsmarkedet og arbejde i detailhandel, men efter 1,5 år fandt jeg ud af, at jeg gerne vil læse jura i udlandet. Så jeg startede og har haft det meget svært at falde til, men jeg ved hvad et kræver af mig for at kunne komme ind og læse på Uni. Så det har jeg det okay med, men problemet er at jeg gerne vil ud og opleve verden, rejse til Paris for at se Louvre eller tage til Italien for at spise pizza i Napoli. Jeg vil gerne læse jura i England og møde en fantastisk fyr på Oxford street (jeg er homoseksuel).
Men jeg er hjemmeboende og skal nu flytte i et nyt hus om 1 måned. Men for at være helt ærlig, så har jeg ikke lyst, og jeg vil hellere flytte ind til København, men jeg har desværre ikke økonomien til det. Jeg er en del af en minoritet, og derfor er det lettere for mig at være i en storby. Derfor er jeg ret tit i København og i det homoseksuelle miljø.
Jeg har venner som er på min egen alder som er flyttet hjemmefra og jeg føler, at de er så meget mere voksen end jeg er, både deres forhold til deres forældre. Jeg føler stadig at jeg er 15 år og min mor er overbeskyttende, og jeg har prøvet at tage samtalen med hende, men det er svært for hende at slippe. Min venner er blevet eller bliver student her til sommer, og jeg skal “bare" op i 2.g og føler ikke, at jeg kommer videre og det er ret frustrerende. Jeg ved godt at min tid vil komme og skal bare "carpe diem", men jeg føler virkelig ikke jeg kan vente.
I lang tid har jeg søgt efter en kæreste og har flere gange gået på, kompromis med de fyre som jeg har mødt. Det resulterede i at jeg har været ked af det og sur på mig selv, fordi jeg har følt mange nederlag, men jeg har også været sammen med nogen på 33-36 år, og det er fordi jeg føler at de er mere stabile end dem på min egen alder. Jeg kan huske min første kærlighed sagde, at jeg skulle ud og opleve verden, være sammen med folk på min egen alder, tage de chancer som kom, ud og nyd livet. Men med ham følte jeg for engang skyld, at jeg levede livet, selvom det ikke var et sundt forhold vi havde. Ud og opleve verden er klart noget jeg vil, men jeg føler bare at jeg sidder fast. Jeg er også på de diverse datings app for homoseksuelle, og det irriterer mig fordi de søger kun sex, og det gør jeg ikke, det klare jeg fint selv, men jeg vil gerne møde en fyr, som kan tage mig med storm. Jeg vil have en fyr ligesom MIKA (sanger), haha.
Jeg har en veninde som siger, at jeg skal fokusere på mig selv, og gør mit eget "græs grønnere", gør de ting som jeg har lyst til, starte til crossfit, yoga eller rejse alene til Paris for at "teste" mig selv af. Men også at jeg skulle prøve, at slette de diverse datings app for at komme videre, og tænke på mig selv. Jeg skulle nok møde en fyr, men jeg skulle måske arbejde med min selvtillid og selvværd. Jeg skulle også prøve at være mere positiv for den erfaring jeg har fået ved at arbejde i detailhandel, og er blevet den erfaring rigere, i stedet for at se negativt på det. Jeg skulle tænke på gymnasiet som en adgang til kunne læse i England eller Paris.
Men jeg gider bare ikke at vente, og føler mig så barnlig når jeg skriver dette. Fordi jeg er så taknemlig for alt den erfaring jeg har fået og alt den opbakning som jeg har, og jeg er virkelig en privilegeret fyr. Men jeg har bare den følelse inden i, og det er frygteligt. Jeg har brug for hjælp, om jeg er den eneste som har det sådan her? Men også hvad jeg skal gøre, fordi jeg føler mit liv er gået i stå.
I lang tid har jeg søgt efter en kæreste og har flere gange gået på, kompromis med de fyre som jeg har mødt. Det resulterede i at jeg har været ked af det og sur på mig selv, fordi jeg har følt mange nederlag, men jeg har også været sammen med nogen på 33-36 år, og det er fordi jeg føler at de er mere stabile end dem på min egen alder. Jeg kan huske min første kærlighed sagde, at jeg skulle ud og opleve verden, være sammen med folk på min egen alder, tage de chancer som kom, ud og nyd livet. Men med ham følte jeg for engang skyld, at jeg levede livet, selvom det ikke var et sundt forhold vi havde. Ud og opleve verden er klart noget jeg vil, men jeg føler bare at jeg sidder fast. Jeg er også på de diverse datings app for homoseksuelle, og det irriterer mig fordi de søger kun sex, og det gør jeg ikke, det klare jeg fint selv, men jeg vil gerne møde en fyr, som kan tage mig med storm. Jeg vil have en fyr ligesom MIKA (sanger).

Svar:
Hej unge, modne fyr.
Først: Nej, du er ikke den eneste der står midt i masse tanker, drømme og overvejelser. Du står med en masse muligheder og valg foran dig ligesom mange andre unge – og hvilken sti er så den rigtige- ja det er svært at svare på, og måske der skal tages omvalg flere gange undervejs. Der skal tages valg hele livet og håb og drømme gør i mine øjne livet mere spændende og værd at leve :)
Du er ikke barnlig fordi du skriver – du savner bare ro og lidt fokus i al dit tankemylder og det er kun noget du kan skabe selv. Du er utålmodig og ønsker at knipse med fingrene og vupti så være færdig med gymnasiet og klar til ’næste step’ – men desværre - tålmodighed er en dyd, Forsøg evt. at lukke øjnene og mærke efter inden i: Hvad ønsker du at fokusere mest på lige nu?
-      Færdiggørelse af uddannelse/gymnasiet/2g
-      At finde en seriøs kæreste
-      At rejse rundt i verden
-      ......
Måske skal du forsøge at lave en plan for dig selv eller en prioriteringsliste, selvom det er utrolig svært. Hvad er det vigtigst for dig lige nu? Hvad må vente længere ude i horisonten og hvad kan du gøre noget ved lige nu?
Du lyder til at have gode mennesker omkring dig, både venner og familie og jeg er sikker på at de vil bakke dig op i hvad end du beslutter dig for at gøre her i livet. Vær glad for dine drømme og mål selvom de giver dig en masse vilde tanker. Dit liv er ikke gået i stå - du skal nok nå en hel masse fantastiske ting her i livet, bare ikke det hele på en gang ;)
Mange hilsner
/Trine
Ps. Du staver så fint, ordblind eller ej :)