friendzoned crush
brevkassespørgsmål af
aske
15 år
okay så jeg er en dreng på 15 år der bare har et motherfucker problem. der var en aften hvor at jeg sad og skrev med nogle piger der var sammen. mig og en af de piger har været rimelige gode venner her på det sidste og jeg er begyndt at godt kunne li' hende. når klokken er omkring de 03:00 om natten tror jeg ikke at de allesammen er sammen længere. en af pigerene spørger mig så om jeg havde et crush på hende pigen jeg godt kunne lide. jeg er en meget åben person omkirng mine private ting så jeg sagde delvist. for jeg havde på tidspunktet en lidt blandet følelse for hende. jeg skrev til hende (der skrev til mig) at jeg kunne gost li' hende men ville hellere være venner og får også sagt (spørg ikke hvorfor) at jeg er ligeglad om hun siger det til nogen. dagen efter skirver hende jeg godt kan li' til mig "kan du li' mig aha" jeg svare 100% ærligt og siger det samme jeg sagde dagen før. nu efter et par dage begynder jeg virkelig at kunne li' hende. så sent som idag fik jeg en besked om at hun også kunne li' mig. (mindblown) jeg har friendzoned mit crush som også kan li mig.

Svar:
Hej!
Det virker som et sympatisk træk, at du gerne vil kunne stå 100% inde for det, som du siger og føler. Du er der bare det, at ting kan ændre sig, både hvordan man selv tænker og føler, og hvordan verden reagerer. Du skal nok passe på ikke at presse dig selv op i et hjørne, hvor du holder dig selv op på hvordan verden så ud forleden (og når du læser dette er der sikkert allerede sket en del i dit liv).
Du beskriver dig selv som en åben person omkring dine private ting, og forsøger at være så ærlig som du kan. Du sagde til at begynde med at du delvist havde et crush på den pige, og det er helt ok at have det sådan. Det er vel også i orden at følelser kan udvikle sig fra at være venskabelige til at være noget mere. Derfor kan det være lidt vanskeligt at se, hvori problemet i det du beskriver egentlig består.  Det der med at skulle opdatere alle mulige omkring dine private følelser, det kan godt lyde lidt udmattende, hvis du så skal til at udrede ting fra hvad du sagde den anden dag, om en anden pige, i en anden situation. Derfor lyder dit eget udgangspunkt med at være ærlig og åben egentlig godt nok, for så skal du ikke huske på alt muligt. Indimellem kan man godt have behov for at nuancere tingene, og for at kunne kommunikere, at alt er ikke fuldstændig klart følelsesmæssigt, og så er det fint at sige det. Da du er ung, har du tiden foran dig til at øve dig i at sige ting på den helt rigtige måde, i rette øjeblik, og få kredit for det. Man kan øve sig, så længe man lever.