grimt ord

brevkassespørgsmål

grimt ord

brevkassespørgsmål af
Bobby
11 år
Oprettet 2 uger 4 dage siden

Jeg spiller fortnite med en jeg er blevet gode venner med. Han spørger om vi skal mødes, hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej Bobby.

Dejligt at du har fået en god ven gennem Fortnite. Mange får venner online, og det er naturligt gerne at ville mødes med ens venner. Det er dog vigtigt at passe godt på sig selv, inden man mødes med nogen, man kun har mødt online. Der findes desværre nogle personer, som er gode til at snyde, og som ikke er dem, de udgiver sig for at være, men det kan sagtens være, at din gode ven er den, som han udgiver sig for at være. Men fordi der kan være den risiko, at man ikke kan være helt sikker på, at den person man taler med online faktisk er den person, så skal man ikke altid mødes med en, man har mødt online gennem et spil fx. Så det er rigtig godt du skriver til os for råd.

Nu ved jeg ikke, om du også gerne vil mødes med ham, men hvis du gerne vil, så er det vigtigt at du først snakker med dine forældre om det. Sammen kan I blive sikre på, at han er den, han udgiver sig for at være. Det kan I gøre ved at dine forældre taler med hans forældre først, og at I ringes sammen på kamera, så dine forældre også kan se ham først. Nogle voksne kan have svært ved at forstå, at man kan møde venner gennem spil, så det at se ham eller tale med ham, kan gøre det nemmere for dine forældre, hvis de har svært ved at sætte sig ind i det. Og hvis I så beslutter jer for at mødes, så gør det, hvor nogle af jeres forældre er tilstede, så alle er helt trygge.

Hvis du ikke har lyst til at mødes med ham, så er det helt ok at sige til ham, at du helst bare vil fortsætte med at I er sammen online.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og passer godt på dig selv.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål