Gruppechat
brevkassespørgsmål af
Pips
16 år
Hej, så jeg ved at i henviser til gruppechat.dk, hvis man gerne vil gruppechatte ..
Men sagen er det, at de næsten aldrig har nogen chat åben, så ville høre om i har andre gode forlsag til gruppechats, da jeg virkeligt god kan lide pricippet og føler at jeg kan være mig selv og hjælpe andre
- pft

Svar:
Hej Pips,
Fedt at du godt kan lide gruppechatkonceptet. I øjeblikket er der åben chat på gruppechat.dk en gang om ugen, hvor alle er velkomne, og ordet er frit. Fra september begynder der at køre forløb, hvor man mødes i den samme gruppe en gang om ugen i fire-fem uger, og hvor gruppen har et særligt tema.
Der findes endnu ikke ret mange andre steder, der tilbyder gruppechat. Jeg kender kun til Projekt BRUS og Psykiatrifonden, og begge de steder er der nogle særlige kriterier man skal opfylde, for at kunne deltage. Projekt BRUS kører i september måned en gruppechatkampagne for børn og unge, der vokser op i familier med alkoholproblemer, og Psykiatrifonden har netop startet en gruppechat op for pårørende til personer med psykiske lidelser. Men mig bekendt findes der ikke andre steder end gruppechat.dk, hvor det eneste kriterie for at deltage er, at man er barn eller ung mellem 12 og 25 år.
Jeg håber du findet et godt sted at gruppechatte.
Mange hilsner,
Siv