Han ignorere mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har skrevet med den her pisse dejlige fyr fra min skole i snart 5 måneder(han er 15).
Han skriver til mig hver eneste dag, og jeg svarer som altid fordi jeg godt kan lide at snakke med ham. Når jeg skriver svarer han ik’ overhovedet han åbner bare min snap. Tænkte at han skulle have sin egen medicin tilbage så åbnede selv, han blev så rasende på mig hver gang.
Han skriver til mig, at han har kysset med en masse piger til fester og pigerne altid kommer hen til ham efter hans nummer. Spurgte så hans venner, og de havde hverken været til fest eller at han havde kysset med nogen. Han lyver med de piger hver gang, og han ved ikke jeg finder id af det.
Det som om jeg ikke er god nok, at jeg bare er en dukke at snakke med når man keder sig.

Svar:
Hej med dig.
Øv hvor lyder det til at være en frustrerende situation, som du står i. Det er aldrig rart at være glad for en dreng, der ikke behandler en ordentlig. Grunden til at jeg tænker, at han ikke behandler dig ordentligt er, at han kan finde på at lyve eller skrive ting om andre piger. Det synes jeg ikke er i orden og det kan jeg godt forstå, at du bliver ked af det over.
Du skriver, at det er som om, at du ikke er god nok og det kan jeg sagtens forstå, at det er nogle tanker, som du gør dig, når han vælger at behandle dig sådan her. Du er slet ikke den eneste pige, der har stået tilbage med sådan nogle tanker bare fordi der er EN dreng, der har opført sig sådan over for dig. Men du er god nok! Du er faktisk alt for god til at blive i en relation, hvor du bliver behandlet sådan. Når vi er i en relation, der ikke er god for os, kan det bedste ofte være at stoppe den relation. Hvis ham her ikke bidrager til dit liv med noget godt og ikke stort set altid giver dig et smil på læben, når I har kontakt, så er der heller ikke en grund til, at du lader ham blive i dit liv. Det er du alt for god til.
Det kan være rigtig svært at stoppe en relation og det er helt op til den enkelte person, hvordan man gerne vil gøre det. Du kan jo skrive en besked til ham, om at du ikke føler, at der kommer noget godt ud af det, når I snakker sammen og derfor har du ikke lyst til at fortsætte. Jeg kan også forstå, at det er rigtig svært at snakke med ham og at han egentlig skriver nogle ting, som han håber vil såre dig og at han oven i købet lyver om at have været sammen med piger. Måske endda for at såre dig. Derfor vil det også være helt i orden, hvis du bare stopper med at svare ham eller sletter ham, så han ikke længere kan skrive til dig. Det vigtigste er at du passer på dig selv og gør det, som er bedst for dig.
Selvom du kan komme til at føle, at det er dig, der ikke er god nok, så er der også nogle ting, der tyder på, at ham her heller ikke føler, at han er nok i sig selv. At han har brug for at lyve for at blive bekræftiget er en rigtig usund måde at leve på. Det er heller ikke fedt for dig at være en del af det, hvor han udnytter dig til at være del af "alle de piger, som gerne vil have ham", som jo nok er den fantasi, som han gerne vil se som virkelighed. Derfor synes jeg, at det var rigtig fint, at du åbnede hans snap uden at svare og du skal vide, at du har ikke pligt til at svare ham, ligesom han heller ikke altid svarer dig.
Hvis du alligevel føler, at det bare skal være ham her og at du ikke kan få dig selv til at bryde kontakten, så er det rigtig vigtigt, at du lytter til dig selv og også får noget at sige. Og så er det selvfølgelig vigtigt at gøre klart for ham, at det ikke er i orden at lyve og bevidst prøve at såre den anden. Husk også på, at du kan altid afslutte det. Du har altid lov til at sige fra.
Jeg håber, at du kunne bruge svaret og jeg ønsker dig held og lykke med situationen.
De bedste hilsner
Signe M.