Har jeg gjort noget forkert under sex?

brevkassespørgsmål

Har jeg gjort noget forkert under sex?

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Oprettet 8 måneder 2 uger siden

Hejsa. Jeg er begyndt at interessere mig for en fyr som jeg har skrevet med i et stykke tid nu. Vi lære hinanden at kende via telefonopkald og beskeder og jeg bliver mere og mere interesseret i ham. Han er 28, jeg er 22. Det skal lige siges jeg kun har haft sex 1 gang før, som var min første gang, flere år tilbage. Vi skriver som sædvanligt og da jeg føler mig tryg ved ham bliver vi enige om at have sex. Jeg fortæller ham også at jeg stadig er ret “ny” på emnet og gerne vil have det går stille og roligt. Han har forskellige ønsker om hvordan det skal foregå og jeg er ret okay med det. Da det kommer til “actionen” går det egenligt meget godt, han er rigtig sød og spørger flere gange om jeg er okay og hvis der er det mindste skal jeg bare sige til. Da vi ændre position (til doggy) kommer han til at gøre det analt. Jeg kan godt mærke det er en anden følelse, som jeg ikke har prøvet før og det er ikke så slemt - som jeg troede det ville være. Mit spørgsmål er egentligt mere ift. om der er noget galt i at blødte. Det var ikke sådan sindssygt meget, men der var lidt. Da jeg et par dage efter skal måle min temperatur (analt) kommer der ret meget blod ud og jeg ved ikke om det er fordi jeg har haft analsex. Kan jeg have fået en hæmoride pga. analsex? Han vidste det først lidt efter at det var analt og spurgte igen efter sex om jeg var okay. Jeg har ingen smerte og kan fint gå på wc.

Svar:

Hej Anonym

Hvor er det dejligt, at du har fundet interesse for den her fyr. Samtidig kan jeg godt forstå at du bliver bekymret for det du oplever med blødning, så lad mig springe direkte til dit spørgsmål.

Du har ikke gjort noget forkert , og en mindre blødning i forbindelse med analsex er ikke usædvanligt.  Det kan skyldes mindre skader på vævet i endetarmsområdet, som f.eks. små rifter og man kan også godt få hæmorider efter analsex, men de vil normalt give smerter, kløe og ubehag. Jeg tænker derfor det med stor sandsynlighed handler om en mindre rift, som er kommet fordi I ikke var helt forberedt på at det skulle være analsex.

Endetarmen er ikke helt så fleksibel som skeden, og det kræver derfor god forberedelse. Mange bruger glidecreme, for at gøre det lidt nemmere, og så er det selvfølgelig vigtigt at gå meget forsigtigt frem.

Hvis blødningen fortsætter er det vigtigt, at du lige kontakter din læge, så du kan få tjekket om det er mere end blot en lille rift.

På dit brev kan jeg læse at I er gode til at kommunikere omkring sex, og det tænker jeg er rigtig godt. Måske det ville være en god idé, at tage en snak om hvordan I fremadrettet undgår at en lignende fejltagelse opstår, så analsex er noget der sker, når I er forberedte og helt enige om at det er det der skal ske.

Mange hilsner Pedro

Pedros billede
Pedro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål