Herpes….. Muligvis?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er 13 pr og har nogle prikker på min pik de sidder cirka 20 klumpet sammen 2 steder på den. jeg ved ikke om det er herpes og jeg vil ikke snakke med mine forældre om det jeg har virkelig brug for hjælp

Svar:
Kære dig
Mange tak for dit spørgsmål. Hvor er det godt, at du rækker ud, når du kan mærke at noget ikke er, som det skal være.
Når det drejer sig om prikker på penis, kan det være forskellige ting så som talgknopper, udslæt eller en kønssygdom fx kønsvorter eller herpes, så fremt du har haft samleje med en, der har smittet dig. Det er derfor rigtig vigtigt, at du kommer til lægen, og får det tjekket, så du kan få den rigtige behandling. Jeg kan desværre ikke komme med yderligere forklaring eller behandlingsforslag, når jeg ikke har set det.
Jeg forstår, at det er grænseoverskridende at dele med andre, men det er vigtigt, at du får det undersøgt.
God bedring med det.
Mvh Stine