Hun gider mig ikke mere
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej
Her i de seneste uger har jeg følt at mit crush ikke rigtig gider at snakke med mig mere, som vi gjorde rigtig meget før jul og nytår. Jeg vil gerne have at vi snakker mere sammen igen og at hun begynder at kunne lide mig men jeg ved ikke hvordan. Jeg ved ikke om der er noget galt, eller om jeg har sagt noget til hende som sårede hende. Jeg vil bare have at vi snakker godt sammen igen.
plz hjælp

Svar:
Hej med dig
Det lyder til en være en rigtig frustrerende situation, som du står i. Det er aldrig rart at føle, at den man kan lide ikke har lyst til at snakke med en. Jeg kan godt forstå, at du gerne bare vil have, at I skal snakke sammen igen, som I gjorde før. Jeg vil forsøge mit bedste på at give dig et svar, som kan hjælpe dig til at komme videre herfra.
Til at begynde med vil jeg fortælle dig, at det desværre nogen gange sker, at crushes kan forsvinde igen. Det er slet ikke sikkert, at det er det, der er sket for Jer to. Men nogle gange - og især i Jeres alder - kan man den ene uge føle sig helt vildt forelsket og den næste uge ikke rigtig have nogen følelser for  den person, som man lige har været så vild med. Og det er helt vildt frustrerende, når man står i den anden ende og er helt vild med personen, som ikke længere gider at snakke.
Du skriver, at du gerne vil have, at hun begynder at kunne lide dig. Og det kan jeg vildt godt forstå. Desværre er det ikke altid så enkelt. Men jeg synes, at du fortjener at få at vide, om hun kan lide dig eller ikke. Jeg kan også forstå, at du bliver bekymret for, om der er noget galt eller om du er kommet til at såre hende. Det er rigtig flot af dig at tænke sådan, men jeg synes ikke, at det er noget, som du skal bekymre dig om. Hvis du er i tvivl om, om du kan have såret hende uden at ville det, så kan du jo forsøge at skrive til hende og spørge, om hun er okay.
Jeg ved, at det er virkelig svært, men jeg håber, at du er okay med svaret. Hvis du har brug for det, så kan du også bede hende om en afklaring på, hvorfor det ikke længere er, som det var før. Måske vil hun ikke svare, fordi hun kan være bange for, at du bliver ked af det. Det er aldrig rart at fortælle, at man har mistet interessen. Derfor vælger nogle bare at stoppe med at snakke så meget til en og man kan nærmest føle sig helt ignoreret.
Det er selvfølgelig heller ikke umuligt at få en pige til at kunne lide en igen. Når vi mister følelserne for en anden person, så kan det virke irriterende, hvis den person forsøger for meget. Derfor kan det nogle gange være klogt at tvinge sig selv til at holde igen. Det kan være med at opsøge hende, at skrive til hende og sådan nogle ting. Så kan du forsøge at opsøge hende igen efter noget tid, så hun også kommer til at føle sig speciel, når hun ved, at du tænker på hende efter så lang tid. Det er selvfølgelig helt okay, hvis det ikke er noget, som du har lyst til at vente på. Og der er jo ingen garanti for, at hun vil få følelserne tilbage igen. Derfor er det også helt okay at stoppe det nu. Du er mere værd end at skulle holde dig selv tilbage for en piges skyld.
Selvom det aldrig er rart at få sit hjerte knust, så er det noget, der højst sandsynligt vil ske flere gange i din ungdom. Og det er helt okay. Her kan det være godt at være god til at se tilbage på de dejlige minder, som man har, fra da man var forelsket. Hvordan hun fik dig til at føle. Mon ikke at du også kommer til at opleve at miste interessen for en pige, som sidder og tænker på, hvornår mon du skriver. Kærlighed er ikke fair, men det er en dejlig følelse, som man skal nyde at kunne føle. Og en dag, så møder du en rigtig dejlig pige, hvor gnisten mellem Jer to fortsætter med at være der for Jer begge. Og det bliver hele ventetiden værd.
De bedste hilsner
Signe M.