Hvad skal jeg gøre
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er en pige på 12 år og jeg haft lyst til at onanere med din ting men mine forældre må ikke vide at jeg vil have et kondom til at putte forenden af min hårbørste hvad skal jeg gøre???

Svar:
Kære du
Det er helt normalt, at man begynder at blive nysgerrig på sin krop og onani, når man er i din alder. Din krop udvikler sig, og det er nyt og spændende! Du fortæller dog, at du ikke vil tale med dine forældre om det, og derfor ved du ikke, hvordan du skal få et kondom. Men der er ikke nogen regel for, hvor gammel man skal være for at købe kondomer. Du kan købe kondomer i de fleste butikker, hvor man også handler mad og lignende eller apoteket.
Når det er sagt, så er det sådan, at for rigtig mange piger og kvinder, så er det faktisk ikke altid penetration - det kalder man det, når man putter noget op i sin skede - som føles bedst. Der findes mange måder at onanere på, fordi det i bund og grund handler om at gøre det, som føles rart, og det kan være meget forskelligt. Der er mange steder på kroppen, hvor det kan føles rart, og hvor man kan blive tændt af at mærke. Derfor vil mit råd til dig at være at prøve dig frem med at mærke og være nysgerrig på din krop, før du går ud og køber kondomer, så du kan prøve penetration af. Og husk, du har ikke travlt. Onani er noget, man skal gøre, når man har lyst, og ikke fordi, at man føler, at man skal fordi alle andre gør det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar!
Mange hilsner
Dagmar