Hvordan skal jeg sige det?
brevkassespørgsmål af
Matilde
11 år
Jeg kan mega godt lide en dreng der hedder zanno❤ men jeg er bange for han ikke kan lide mig hvordan skal jeg sige det til ham??

Svar:
Kære Matilde
Det er altid dejligt og spændende at være vild med nogen. Jeg kan godt forstå, du gerne vil sige det til ham og håber, han også er vild med dig. Jeg tænker, at du måske kan starte med at prøve at se, om du kan mærke, om han også er vild med dig. Kigger han meget på dig? Vil han meget gerne snakke med dig? Smiler og griner han meget, når I snakker? Ses I meget? Hvis du føler, han også virker glad for dig, så synes jeg helt sikkert, du skal prøve at sige det til ham. De fleste mennesker kan rigtig godt lide at få at vide, at andre kan lide dem, så han vil helt sikkert blive glad ligegyldig hvad. Du kan jo prøve at starte med at fortælle ham, at du synes, han er sød og så se, hvad han svarer. Hvis han også siger, at du er sød, kan du prøve at sige, at du nok er lidt glad for ham. Forhåbentlig er han også glad for dig! Der er selvfølgelig en risiko for, at han ikke tænker på dig på den måde, men det er også okay, det er altså ikke pinligt. Det er altid godt at sige, hvad man føler. Hvis man bare går og holder det inde, ender de fleste med at fortryde, at de aldrig sagde noget!
Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at han også er vild med dig.
Sophie