Hvorfor er der ingen piger der kan lide mig
brevkassespørgsmål af
Emil
22 år
Har prøvet så mange gang nu på kærlighed men ingen piger vil mig er ellers meget sød og mig selv men sø bliver jeg kaldt for simp af alle de andre drenge bare fordi jeg ved hvordan man skal behandle en pige med respekt...

Svar:
Kære Emil
Øv det lyder som en rigtig frustrerende situation du sidder i der, men så er det rigtig godt at du så spørger andre til råds om hvad du skal gøre. Det kan være rigtig frustrerende og nedslående, når man oplever gentagende afvisning eller manglende interesse fra det modsatte køn. Det er dog vigtigt at huske, at tiltrækning og kærlighed er komplekse og individuelle, og det kan tage tid at finde den rette partner- så vær tålmodig, der skal nok dukke en pige op der kan lide dig fordi du er sød og respektfuld.
At være sød og behandle en pige med respekt er utvivlsomt vigtige kvaliteter, men det betyder selvfølgelig ikke nødvendigvis, at alle piger vil have interesse for dig på samme måde, og du kan heller ikke tvinge en pige til at syntes om dig romantisk bare fordi du er sød og respektfuld over for hende, men det er stadig positive kvaliteter de fleste piger vil syntes om. Der er mange faktorer, der kan påvirke en persons tiltrækning til en anden, herunder personlighed, interesser, værdier, udseende og vigtigst af alt kemi. Det er vigtigt at du prøver ikke at lade dig påvirke negativt af nedlagende kommentarer eller kaldenavne som ”Simp” fra andre drenge. De kan være resultatet af deres egne usikkerheder eller utilfredshed og siger intet om din værdi som person eller din evne til at danne meningsfulde og gode forhold til andre piger- faktisk siger det mere om dem selv og deres måske manglende evne til at behandle en pige med respekt. Fortsæt med at være dig selv, vær åben for nye muligheder og fokuser på at opbygge relationer baseret på gensidig ægthed og respekt. Det kan også være gavnligt at deltage i diverse sociale arrangementer, fx kan du deltage i fælles interesser eller aktiviteter, hvor du kan møde nye mennesker med lignende interesser. Vær tålmodig, og husk at det rigtige forhold vil komme med tiden- bare vær tålmodig og giv ikke op hvis du møder en afvisning, du skal nok finde dig en pige en dag! Jeg håber mit skriv kan hjælpe dig lidt, og jeg vil ønske dig al held og lykke med at finde den rette pige!
Venlig hilsen Kylie.