hvorfor skal man mobbe

brevkassespørgsmål

hvorfor skal man mobbe

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

det jo dumt og mobbe hvorfor gør de andre det så

Svar:

Hej

Først vil jeg lige sige, at det er et rigtig interessant spørgsmål, du stiller, for mobning er et meget alvorligt problem, som kan have store konsekvenser for den, der bliver mobbet.

Der er mange forskellige meninger om, hvorfor nogler mobber. En psykolog der hedder John Halse, mener at man mobber fordi man gerne vil være normal, og så udpeger man en, som ikke er normal. På den måde bliver man bekræftet i, at man er normal og får følelsen af at man tilhører en større gruppe.

En undersøgelse, hvor børn skal svare på hvorfor de mobber, viser, at børn mobber fordi de ønsker at hævne sig, de keder sig og fordi offeret skiller sig ud. (fra bogen "Vortefjæs og klistersko")

Jeg vil anbefale dig at læse bogen "Vortefjæs og Klisterskoe - om mobning" skrevet af Jari Kickbusch. Bogen indeholder mange informationer om mobning, og den giver nogle råd til, hvad man kan gøre, hvis man bliver mobbet.

Jeg synes også det kunne være en god ide, at besøge vores chat her i Cyberhus. Her sidder der voksne som gerne vil prøve at hjælpe dig. Her kan du også forklare lidt mere om hvad der sker.. Den har åben hver mandag til torsdag 15-19.00..

Jeg håber, at du kan bruge svaret.

Cyberhilsen fra Sannie - Biblioteksvejleder Cyberhus