Emo eller ej
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg er meget emo aktig. Men jeg cutter ikke eller farver mit hår og høre meget.
men ellers minder jeg meget om en emo. vil bare vide om det går at man ikke gør de 3 ting og være emo. vil gerne være emo

Svar:
Hej med dig
Du kan tro at man sagtens kan være emo selvom man ikke cutter, farver hår eller hører noget særligt musik. Det handler mest om hvordan du har det og hvad du har lyst til at være. Hvis du lige nu har lyst til at være emo og du synes at det er en stil der passer dig, så synes jeg bare at du skal kaste dig ud i det. Det er helt i orden at lave din egen emo-stil uden de her ting og bare gøre det på den måde som du har lyst til.
Det er meget almindeligt at man som teenager udforsker sin stil, personlighed, udseende og bare generelt hvem man gerne vil være og med hvem. Det lyder til at du lige nu er meget interesseret i den her emo-stil og at det betyder meget for dig at passe ind der. Der er mange mennesker der godt kan lide at være i bestemte 'kasser' eller grupper, fordi det kan gøre en tryg og rolig. Nogle gange bliver man i en gruppe i lang tid, og andre gange stopper det efter noget tid. Måske fordi du finder ud af at emo-stilen ikke helt var dig alligevel, men at du hellere bare vil være lidt neutral, måske flipper eller noget helt tredje, og så kan du skifte til det. Det er helt i orden at skifte stil mange gange, både som ung og som gammel. Man bestemmer nemlig helt selv hvem man gerne vil være.
Jeg håber det var et svar du kunne bruge og at du er blevet lidt klogere på om du skal kaste dig ud i emo-stilen.
Held og lykke med det.
Venlig hilsen Marianne