Ikke alvorlige problemer
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej Niels Christian Jeg har tænkt på at skrive til chatrådgivningen, men jeg har ikke vildt store problemer, så jeg kan ikke li' at tage tiden fra nogen der har alvorlige problemer og ikke har nogen at tale om det med. Det er bare sådan nogle problemer med veninder og tanker om hvad de tænker om mig og om at jeg føler mig forkert. Jeg har ikke store problemer med spiseforstyrrelser, mobning, cutting osv og jeg har nogle søde of forstående forældre. Jeg kan godt tale med mine forældre om mine tanker, når de så stiller spørgsmål eller kommer med forslag så føler jeg at de blander sig, selvom jeg måske selv har bedt om det, men jeg bliver bare så irriteret på dem. Jeg ved godt at det er et lille problem og at der er mange børn/unge der slet ikke kan tale med deres forældre. Hilsen Nanna Nørd

Svar:
Hej Nanna
Først vil jeg starte med at sige at du er meget velkommen i chatrådgivningen.
Nogen kommer i chatten fordi de har det rigtig svært, andre har bare brug for at snakke lidt. Stort eller småt...alle har samme ret til at komme i chatten.
Jeg fornemmer at du og dine forældre har et godt forhold og at I taler godt sammen. Det synes jeg er super fedt, for det er vigtigt at kunne snakke med nogen om sine tanker. Samtidig vil jeg gerne sige til dig at det er helt normalt at man kan synes mor og far er rigtig irriterende, hvis man synes de blander sig eller spørger for meget.
Hvis du har lyst synes jeg helt sikkert du skal prøve at kigge forbi chatten på et tidspunkt. Tanker om veninder og irriterende forældre er lige så vigtige som alle andre tanker og problemer.
DeBedsteHilsner
Niels-Christian