2 fyre
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej
Der er en fyr jeg vild godt kan lide, lad os kalde ham X.
Jeg har kunnet lide ham i over 1 år, og jeg ved at han på et tidspunkt også kunne lide mig, men jeg ved ikke om han kan mere...
Men så er der en af min bedste veninder, der var sammen med ham til en fest, og jeg stod lige ved siden af, og hun ved jeg kan lide ham!
Så er der en anden fyr som jeg var sammen med en til fest. Vi kalder ham Y. Først så jeg ham kun som en ven, men nu kan jeg faktisk godt lide ham, men så fandt jeg ud af at en af mine andre veninder er helt vild med ham!
Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre...
For jeg er vild forelsket i X, men ham er jeg ikke sikker på jeg kan få, mens jeg godt kan få Y, men ham er min veninde jo også vild med....

Svar:
Kære pige 17 år.
Det er rigtig fint, at du skriver ind til brevkassen om dit dilemma.
Du ved ikke, hvad du skal gøre med hensyn til X og Y.
Mit råd er, at du skal prøve at tænke på, hvem af disse fyre, du virkelig er interesseret i.
Du er forelsket i X. Det synes jeg, at du skal tage alvorligt.
Det er vigtigt, at du er tro mod dine følelser. Du skal ikke finde en kæreste, bare for at have en kæreste. Ellers leger du med både dine og hans følelser. Det er synd for både dig og fyren, hvis du ikke virkelig mener det, og det er I begge for vigtige til.
Du fortæller, at din veninde er vild med Y. Venskaber er meget vigtige, og det er vigtigt, at du ikke såre hende. Prøv at tale med hende om det og hør, hvad hun siger.
Jeg vil også forslå dig at logge på vores Chatrådgivning og anonymt tale med en af vores rådgivere, hvis du har brug for flere råd. Det kan være, at I sammen kan komme med nogle ideer til, hvordan du bedst takler situationen.
De bedste ønsker
Loa