bedsteveninden?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej.
jeg har en bedste veninde og hende er jeg virkelig glad for.
Men det er mest kun når vi er alene sammen, jeg virkelig føler jeg kan fortælle hende alt, vi går i parallel klasse. For når vi er i skolen virker det som om hun bare skal være en dulle og hun er ligeglad med mig bare hun går med de populære, altså jeg er også selv populær men jeg er ikke sådan en der ryger ligesom hende. så mit spørgsmål er hvad skal jeg gøre skal jeg fortælle hende hvad jeg føler eller skal jeg bare blive ved med at være hendes bedste veninde, for hun betyder jo rigtig meget for mig.
På forhånd tak!
knus den fortvivlede?

Svar:
Hej fortvivlede.
Der er desværre nogen, som ændrer karakter når de er sammen med mange, i forhold til når man har dem på tomandshånd. Det kan være ubehagligt, når den person man godt kan lide, pludselig er en anden i andres selskab.
Du skriver, at din veninde betyder meget for dig. Jeg tænker, at du også må betyde meget for hende, når I er så gode veninder. Derfor tror jeg, at det er en god ide, at du fortæller hende hvad du føler.
Fortæl hende, at du synes hun er en anden person, at hun virker ligeglad med dig når I er i skolen, og at det gør dig ked af det. Det er ikke sikkert, at din veninde tænker over, at hun er anderledes overfor dig i skolen. Og hvis hun gør noget, som gør dig ked af det, skal hun vide det, så hun får muligheden for at ændre det.
Jeg håber, at I finder ud af det, så du også får den gode veninde at se i skolen.
Venlig hilsen
Denise