hader mit liv.
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej jeg er en pige som er 17 år. bor på et opholdssted. de belhader os som lort. det er anden dag hvor jeg sidder i sofaen, fordi en af drenge som jeg bor sammen med, har gidet sine dam piller ude, og så tror de jeg har taget nogen. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det hele, har bare lyst til at fuck det hele op, der ikke nogen der gider og g høre på mig, er så træt af mit liv, gider ikke og leve mere, og hvorfor skulle jeg, det vil være meget letter hvis jeg ikke var her mere.

Svar:
Hej
Jeg har slettet navnet på opholdsstedet hvor du bor, får at beskytte dig.
Pyha... ja jeg kan godt forstå at du har svært ved at holde tingene ud, når du som du fortæller, har en følelse af at ingen vil høre på dig og du føler dig misforstået og dårligt behandlet på dit opholdssted. Det er rigtig hårdt, fordi opholdsstedet er jo dér hvor du gerne skulle have din dagligdag til fungere, med støtte fra nogle søde voksne, som forstår lidt om hvordan du har det. - Og det lyder i hvert fald som om du har rigtig meget brug for støtte lige nu, så hvor er det godt at du beder om hjælp her i brevkassen.
Nu kender jeg jo ikke de voksne på opholdsstedet, som skal hjælpe dig, men af èn eller anden grund har I åbenbart svært ved at nå til forståelse af hinanden, så det er det helt rigtige at gøre, at du nu rækker en hånd ud et andet sted (f. eks her i Cyberhus :) ), når det er gået så meget i hårdknude, dèr hvor du er. Det er nemlig tit sådan at når først tingene er gået så skævt og man er vred, ked af det og ulykkelig, så er det ekstra svært at tale ordentligt sammen og få løst knuden op, fordi man bliver så påvirket af situationen og stemningen.
Jeg kan godt forstå du bliver vred og ked af det over at blive beskyldt for noget du ikke har gjort, som du fortæller med damppillerne. Det er ikke spor rart at blive mødt med mistro. Jeg ved jo ikke hvorfor du er blevet beskyldt for det ?, men hvad med at komme ind i chatten her på Cyberhus og fortælle lidt mere om hvad der er sket -  det tror jeg kunne være godt for dig. Her sidder voksne som rigtig gerne vil lytte og give et godt ord med om hvad du kan gøre her fra - og jeg tror du har rigtig meget brug for at blive lyttet til.
Det ville jo være skønt hvis der desuden, er bare en enkelt voksen du kan tale med i din nærhed, som du kan lide og har lidt tillid til. Er der det ??, hvis du kigger dig lidt omkring ?? Jeg synes det er vigtigt at få fortalt nogen om hvor af h...... til du har det. Hvis det er for svært at få det fortalt, så print evt dit spørgsmål og mit svar ud og lad vedkommende læse det.
Selvom jeg godt kan forstå tingene virker håbløse når du har det så dårligt, så er løsningen i hvert fald slet ikke at fucke det hele op. Som sagt synes jeg det vigtigste for dig er at blive lyttet til lige nu og få hjælp til hvad du kan gøre for at situationen kan blive bedre - så lad høre fra dig - gerne i chatten - så kan vi tage den derfra :)
Mange tanker til dig fra Denise