Har ikke onaneret inu..
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej jeg er en dreng på 15 som ikke har onaneret inu fordi det gør ondt når jeg trækker forhuden tilbage.. er det normalt at det skal gøre ondt eller er det bare første gang det gør ondt?

Svar:
Kære dreng på 15.
Jeg kan forstå på dig, at det gør ondt når du forsøger at trække din forhud tilbage. Det er meget normalt, at onani og dét at trække forhuden frem og tilbage kan gøre ondt de første gange, man prøver det. Indtil drenge kommer i puberteten sidder forhuden nemlig fast, men med tiden skal forhuden helst kunne føres ned under selve hovedet, og smerten skal også gerne forsvinde. Det skal føles dejligt at onanere, så hvis smerten ikke forsvinder med tiden, kan det være tegn på forhudsforsnævring.
Forhudsforsnævring er, når en drengs forhud ikke kan trækkes frem og tilbage, fordi huden er for stram. Det kan både være når penis er stiv eller slap, eller kun når den er stiv. Heldigvis er forhudsforsnævring noget, som er nemt at behandle med en creme, som skal ordineres af din læge. Hvis smerterne fortsætter, synes jeg, du skal prøve at kontakte din læge, som evt. kan råde dig til at prøve cremen. En sådan creme, kan hjælpe din forhud med at udvikle sig. Lægen kan også komme med andre professionelle råd om, hvad der kan gøres for dig. Hvis du har lyst, kan du læse meget mere om forhudsforsnævring på sexliniens hjemmeside, som du finder her.
Jeg synes, du skal prøve dig lidt frem, og måske kan det også hjælpe dig at købe en glidecreme. Det kan være, det kan hjælpe på, at det bliver nemmere for dig at trække din forhud forsigtigt tilbage. Du kan fx købe glidecreme på apoteket eller i en Matas forretning. Glidecreme bruges ofte, når to mennesker har sex med hinanden, men du kan også med fordel bruge glidecreme til at onanere med. Du kan læse meget mere glidecreme her.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og held og lykke med det hele.
De bedste hilsner Signe.