Jeg tænker stadig på ham...
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Det er nu to-tre måneder siden at min kæreste og jeg gik fra hinanden, og jeg har det stadig ligeså dårligt med det - som da vi slog op.
Det hele stoppede meget brat, i en vinterferie hvor han fandt ud af at det var meget sjovere at feste, og drikke med sine venner.
Og selvfølgelig løj han om det, så jeg fandt ud af det ved at se det på facebook - nogle uger senere slog vi op.
Nu har vi ikke haft kontakt i ca. to måneder og jeg er kun lige ved at vænne mig til ikke at få beskeder fra ham længere, og det
savner jeg så sygt meget....
Her til aften holdte jeg noget bålhygge for nogle venner, en af min gode venner skrev så og spurgte om han og hans venner ikke måtte
komme, jeg skrev selvfølgelig ja - men da han kom, var min ekskæreste med... Han sagde ikke engang hej, han satte sig bare, og det
var det. Han har før sagt, at han aldrig skal tæt på mig og at han rent ud sagt ikke gider at glo på mit fjæs, tror I han har ændret
mening? Tænker han stadig på mig?
Jeg fik blandt andet at vide, at han har været i seng med en pige, som jeg egentlig kender ok godt. Førhen havde han altid sagt, at
sex udenfor et forhold kunne han ikke, da der skulle ligge følelser i det. Og nu har han bare fuldstændig ændret sig, han er begyndt
at tage snus, ryge hash og være fuldstændig ligeglad, og det gør mig så ked af det :(
Skal jeg bare se bort fra mine følelser også komme videre, eller hvad skal jeg gøre? hjælp....

Svar:
Hej med dig
Det er så svært at gå fra sin kæreste og det kan tage mange uger og måneder at komme igennem den sorg som det kan være. Derfor kan jeg også sagtens forstå at du stadig tænker på ham og at du stadig savner at få beskeder fra ham.
Du spørger om han stadig tænker på dig. Det er et spørgsmål som kun din eks kan svare på. Men ud fra de oplevelser du fortæller om (at han har sagt at han aldrig vil tæt på dig og at han slet ikke hilste da i mødtes) tænker jeg at han gør hvad han kan for at gøre det tydeligt at ikke ønsker kontakt til dig lige nu. Det er svært at sige hvad der ligger bag. Vi reagerer alle sammen forskelligt for at komme igennem et brug. Måske har brudet været lige så svært for ham som for dig, og måske er det at fjerne sig helt og blive meget fjern hans måde at forsøge at komme videre på?
Hvis du vil vide om han tænker på dig tror jeg du bliver nødt til at spørge ham direkte. Men du skal nok være forberedt på at han måske ikke vil svare eller måske endda giver dig et svar som du ikke har lyst til at høre. Han lyder til at være en fyr der er blevet såret og ked af det og måske reagerer han ved at "slå igen" ved at sige ting som at han ikke gider se dit fjæs. Hvis du spørger om han tænker på dig kan du måske godt forvente at han vil give dig et svar i samme stil, og det skal du gøre op med dig selv om du er klar til at få?
Alternativt kan du også (som du selv foreslår) acceptere at I ikke længere er en del af hinandens liv og arbejde på at komme videre. Du skriver at du lige er ved at vende dig til ikke at få beskeder fra ham, hvilket fortæller mig at du allerede er på vej. Det tager tid at komme over en kæreste, men jeg kan garantere dig at det nok skal lykkes. Lige så stille og med små skridt vil du opleve at du vender dig mere og mere til en hverdag uden beskederne og uden ham.
Det er helt naturligt at du stadig tænker på ham. Det bedste du kan gøre er at lave en masse ting der gør at du ikke har alt for meget tid til at tænke på din eks. Det er ikke nødvendigvis det man har mest lyst til lige nu og her men det er virkelig en effektiv medicin, i kampen for at komme videre efter et brud.
Hvis du ender på løsningen med at komme videre og ikke bruge mere tid på ham, så lav en masse aktiviteter med veninder, venner og familie. Fyld tiden ud i hverdagen med hygge sammen med de mennesker du har omkring dig. Det tvinger dig væk fra tankerne om din eks, og lige så stille er jeg sikker på at du vil opleve at han fylder mindre og mindre i dine tanker.
Lige meget hvad du gør så håber jeg du finder mere ro indeni, og bliver gladere igen inden alt for længe.
Mange hilsner
Niels-Christian