Smerter :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, jeg har problemer med skulderen. Folk griner af mig, eftersom min jeg har smerter i skulderen. De kalder mig Johnson the Skuldersvinnar. Hvad skal jeg gøre? :'(

Svar:
Hej Anonym
Hvor er det ufedt at du går med smerter i skulderen. Og det bliver selvfølgelig ikke bedre af at folk griner af dig samtidig.
I forhold til smerterne synes jeg helt sikkert du skal få det tjekket hos en læge. Det er sikkert ikke noget alvorligt, men det er alligevel ikke rart at gå rundt med smerter. Lægen kan sikkert finde ud af hvorfor du har smerter, og sikkert også finde en løsning så de går væk. Hvis du synes det er lidt voldsomt at gå til lægen med det kan overveje at kigge forbi sundhedsplejersken på jeres skole. Det vigtigste er at du får nogen til at kigge på skulderen.
Nu ved jeg ikke om det er fordi du går lidt anderledes gør noget bestemt med skulderen når det gør ondt, at folk griner af dig. Nogle gange gange kan folk godt grine før de tænker sig om og måske ønsker de egentlig slet ikke at gøre nar. Men hvis det er mere end "bareet grin", og mere ligner mobning, så synes jeg du skal snakke med en voksen om det. Dine forældre, en lærer på skolen eller en anden voksen du er tryg ved. Det kan være rigtig svært at gøre noget ved sådan nogle drillerier alene, og det kan være rart med en voksen der kan hjælpe med at løse situationen.
Mange hilsner
Marianne