Ulykkelig
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Kære brevkasse. Jeg har gået med disse her problemer et stykke tid nu og jeg kan ikke holde det ud længere! Så håber på at jeg er kommet til det rette sted og kan muligvis finde hjælp. Begge mine forældre døde her for 2 år siden i en bilulykke. Så jeg er nu alene sammen med min store søster. Jeg savner mine forældre dag for dag og bare at sidde og skrive det her ned falder tårne ned af mine kinder. Jeg bor nu sammen med min store søster hendes man og 4 børn. Jeg holder rigtigt meget af hendes børn at det er som om de er mine egen brødre. Det første ½ år efter mine forældres død var jeg småt ved at komme over det, men det tog meget hårdt for min søster. Min søster gik fysik ned fik anfald og hun tager medicin for det. Hun fik det bedre med tiden og sammen kiggede vi fremad. Men her lige pludseligt var alting gået helt galt! Jeg fandt ud af at min søsters man som hun har været gift med i 9 år er voldelig mod hende og hendes børn og han var også begyndt at blive voldelig mod mig!. Jeg snakkede med hendes ældste søn og han sagde at det altid havde været sådan. Han har op til flere gange slået dem og min søster, engang gik det så galt at min søster pakkede sin ting og var ved at gå, men hendes ældste søn fik hende til at blive. Jeg har spurgt min søster hvorfor hun ikke havde sagt noget til mig eller hvorfor hun ikke for længst var stukket af i sådant et dårligt forhold. Hun sagde '' jeg kan ikke opdrage mine børn uden deres rigtige far''. Så hun føler sig nærmest tvunget til at blive. Selv hendes eng børn siger at de hader deres far og vil flytte hjemme fra. Men det var lige pludseligt begyndt at gå ud over mig. Han bliver så hurtigt sur og en gang kastede han en fjernbetjening på mig. Og om natten når alle i huset sover, kommer han og tager på mig slikker mig putter finger i mig og han holder mig fast så jeg intet kan gøre. Og hver gang han så prøver at komme ind i mig, høre man en dør åbnes eller nogen kommer så han skynder sig væk. Han plejer at komme og binde en klud rundt om munden på mig så jeg ikke kan skrige. Jeg har værelse midt ude på gangen alene så det er ikke sådan jeg lige kan trappe så nogen kan høre mig. Det er jo nærmest voldtægt, og når jeg spøger hvorfor han gøre det siger '' din søster tager medicin og derfor kan jeg ikke gøre det så får jeg nogle af det stoffer inde i mig desuden er der noget galt med hendes hoved så hun er nærmest handicap . Og jeg tænker bare WTF? selvfølgelig er hun ikke helt rask, prøv du og miste dine forældre og lad os se hvordan du ville regere. hvorfor skal det så gå ud over mig. Han siger vi alligevel ikke er i familie sådan rigtigt så derfor kan vi gøre det. Og han siger også jeg skal og være din første der er ingen andre der skal gøre det! og jeg tænker fandme nej! jeg gider sku ikke knalde med en 42 årlig!! Han siger jeg får hans dankort jeg må gøre hvad der passer mig, tager til fester , drikke være sammen med venner lige når jeg vil og han lover mig alt muligt lige så snart han går i seng med mig. Jeg er ikke en lille luder som får alt muligt for et knald!! Han truer mig også med hvis jeg siger det til nogen skal jeg finde et andet sted at bo, og at han godt kan finde på at sende mig til England der hvor min hans bror bor. Jeg vidste sku ikke at han havde en bror i England. Jeg vil ikke til England og efterlade min søster og mine venner. Alt dette jeg går igennem føre til at jeg skære i mig slev, sulter mig selv og det giver mig selvmords tanker. Jeg vil hellere op til mine forældre oppe i himlen end at blive ved med at leve dette her liv!! Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Finder jeg ikke en løsning vil jeg bare dø for jeg kan klare det mere. Hvorfor mig, hvad har jeg gjort siden jeg skal leve sådan :-( Håber på at finde hjælp her. Hilsen den ulykkelige

Svar:
Hej med dig
Hvor er det bare godt gået at du søger hjælp her i brevkassen. Du har nemlig fuldstændig ret i at det er helt helt galt med de ting som foregår i dit "hjem". Jeg sætter gåseøjne omkring ordet hjem, for det er bestemt ikke et sted hvor hverken du eller andre børn burde være.
Hvor er det rædselsfuldt hvad du beskriver, med de grusomme ting din søsters mand gør. Han er tydeligvis fuldstændig forskruet oven i hovedet og hvor er jeg bare GLAD for, at du kan mærke, at så frygtelige ting har han ikke LOV til at gøre. Når jeg bruger ordet lov, så er det fordi det er DIREKTE ULOVLIGT, hvad han gør. Dvs han må hverken slå, bruge dig seksuelt, eller gøre andre ting med din krop som er imod din vilje. Så det er ikke bare nærmest voldtægt, som du siger, - det ER voldtægt og det er meget strafbart. Også at han slår er strafbart, - så dvs han kan meldes til politiet og få en fængselsstraf for de ting. Min mening er at han fortjener at blive meldt øjeblikkeligt.
Jeg kan dog godt se at det ikke er så nemt endda for dig, bare at melde ham til politiet. For du er selvfølgelig bekymret for din søster og hendes børn - og hvad der skal ske med dem. Men ved du hvad!, sådan som du beskriver at hans børn hader ham og gerne vil flytte og din søster som også har prøvet at flytte, men som ikke helt er stærk nok lige nu, så tror jeg at du kan gøre både din søster, børnene og dig selv en kæmpe tjeneste, ved at tage ned til politiet eller på familieafdelingen nede på kommunen. Her skal du bede om at snakke med en socialrådgiver og sige at det er meget vigtigt og at det haster. Denne socialrådgiver skal du fortælle, hvad du har fortalt her, så vil der blive taget hånd om det hele. Hvis du synes det er for svært at fortælle, så print evt dit spørgsmål her i brevkassen og mit svar ud og aflevèr det. Det kan også sendes med posten hvis du synes det er for svært at gå derned? Men måske kender du èn som du har tillid til, som kan følges med dig.
I hvert fald synes jeg det gælder om at få stoppet den mand med det samme, så han ikke kan gøre mere fortræd. - Og du skal vide at alle de trusler og dumme forklaringer han kommer med, er TOMME. Han siger det fordi han udmærket godt ved at de ting han gør er ulovlige og så vil han sikre sig at I ikke går til politiet eller fortæller andre om det. - Men nu skal han ikke slippe afsted med det længere, synes jeg - og jeg håber inderligt at du finder styrken i dig selv til at bede om hjælp ved kommunen eller politiet.
Jeg føler virkelig med dig at du har mistet dine forældre, for dem kunne du rigtig godt have brugt lige nu. Men jeg håber at tanken om dem vil hjælpe dig til at kæmpe - for det ville de helt sikkert have ønsket for dig. Du kan godt klare det og du er på vej for du har taget det første skridt for et bedre liv, ved at du har skrevet herind! GODT!
Der er også mulighed for at du bruge rådgivningen på www.albahus.dk, hvor de kender rigtig meget til hvordan det er når man har været udsat for seksulle overgreb.
Chatrådgivningen her på Cyberhus har også søde voksne som gerne vil lytte. Den har åben mandag - torsdag 14.00- 19.00
Mange kærlige og varme tanker til dig
Denise