Vild

brevkassespørgsmål

Vild

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

1) jeg er blevet meget sexgal her på det sidste drømmer om sex med Bill Kaulitz fra tokio hotel, men dagen efterr bliver jeg så ked for ved jo at det var en drøm.

2)Jeg er blevet forelsket i en jeg aldrig har set eller kendt. det er ham Bill Kaulitz jeg vil virkelig gerne have ham med han bor i tyskland

3) hvorfor bliver jeg så sur hurtigt?

4)er det normalt er være sexgal som 13 årig?

5)er det tidligt at drikke som 13 årig??

knuz L.

Svar:

Hej L.

Det du lige nu oplever, er en form for ulykkelig kærlighed, hvor du går og er forelsket på dit idol på afstand. Selvom denne kærlighed er uopnåelig for dig og er en del i en drøm og i en idoldyrkelse, kan det også være en lidt lækker fornemmelse at give sig hen i dagdrømmeri og længsel.

Det er meget ofte sådan, at når man går og forelsker sig ulykkeligt i en, man aldrig kan få, handler det tit om, at man ikke er parat til at have en rigtig levende kæreste af kød og blod.

Det er ikke pinligt eller unormalt at lide af ulykkelig kærlighed over en musik- eller filmstjerne. Det er ok at tude over, at man aldrig kan få ham, og det er fint nok at svømme hen i romantiske film og dagdrømme. Man kan sagtens være forelsket i en, man aldrig kommer tæt på, og som man egentlig ikke kender. Det er i orden at dyrke det. Men hvis det efterhånden fylder hele éns liv, så man slet ikke fungerer i sin hverdag, kan det være et tegn på, at der er noget andet galt ? og at den ulykkelige kærlighed bare er et symptom.

Jeg tror ikke, at du er sexgal, men sex kan i flere perioder af ens liv fylde rigtigt meget i tankerne og virke dominerende. Det kan tænkes, at du i dit teenageliv er kommet til at fokusere på sex, og derfor nu føler, at det er helt unormalt. Det kunne være en god idé at tale med en voksen, som du har tillid til. Du kan også kontakte Cyperhusets chatrådgivning for at få nogle flere svar på dine spørgsmål eller blot få vendt nogle af dine tanker.

Hvis du selv føler, at du går og bliver hurtig sur, så skal du måske prøve at tænke mere over det og over situationerne, før du bliver sur. I hvilke situationer bliver du sur, og hvorfor? Måske du skal vende nogle af dine negative tanker til nogle positive og lave nogle ting og være sammen med nogle mennesker, som du stoler på og er glad for.

Chatrådgivningen kunne måske give dig nogle råd til at vende nogle negative og sure tanker til noget positivt for at vende din sindsstemning.

Der er en del forskellige holdninger til, hvornår man bør begynde at drikke. Jeg mener personligt selv, at det er tidligt som 13-årig, men det ved jeg, at der er flere, som er uenig med mig i. Jeg synes helt klart, at det er et emne, som du skal tale med dine forældre om og få et fornuftigt forhold til.

Det er vigtigt ikke at overdrive drikkeriet - uanset hvad, da hverken krop eller sjæl har godt af det. I skal aftale nogle rammer, som både dig og dine forældre kan acceptere, og så er det din opgave at overholde rammerne og dermed også vise dine forældre, at de kan stole på dig.

Hilsner fra Line