Været sin forlovede utro - imens man var fuld..
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Kære Cyperhus! Endnu engang vil jeg takke jer for denne fantastiske hjemmeside! Når jeg får noget på hjertet, skriver jeg altid til jer (-: Men her kommer mit problem.. Sidste uge havde vi 9.klassernes sidste skoledag.. Alle 9.klasserne var oppe og kører og festen var i fuld gang på skolen. Efter arrangementerne på skolen besluttede vi elever at vi skulle holde fest hjemme ved en af os. Det gjorde vi så! I løbet af aftenen var jeg blev ufattelig fuld! Jeg kunne dårligt nok gå eller lign. Men nu kommer det sjove... :/ Til galla festen afterparty holdte vi igen fest. Jeg havnede i en sofa sammen med en fra min klasse.. Det siges at han har dårlig selvtillid, og er bange for at blive mobbet af de andre drenge.. Drengene kunne godt lide mig i de yngre klasser, men her i 7,8 & 9 har de altid hadet mig?.. Ved egentlig ikke hvorfor? Men det må de selv om.. Desværre var jeg blevet så fuld til afterparty til gallafesten at jeg simpelthen bare lå der og han gramsede og suttede på min barm... Det var såå ulækkert! Jeg indrømmer gerne at jeg synes han er ulækker.. Men han har altid kigget på mig, og han indrømmede at han godt kunne lide mig.. Det samme skete det til festen da det var 9.klassernes sidste skoledag.. Men det var bare værre.. Mig og ham forsvandt pludseligt, også ender det med at mig og ham har samleje i 5 min ca. i en garage hos naboerne.. endda ubeskyttet.. Det siges at jeg er forlovet, og elsker min forlovede af hele mit hjerte! Jeg har fortrudt det så meget! Har været så ked af det og trist! Jeg blev fyret fra mit arbejde, pga. jeg var så trist! Når jeg taler med ham det skete med, siger han altid at han ikke kan huske noget, og han prøver egentlig altid at undgå mig.. Jeg gerne glemme det der skete den aften! Så snart jeg kommer i tanke om det, kan jeg græde i flere timer.. + Hvad nu hvis jeg er blevet gravid med ham?.. Det var jo ubeskyttet og kan huske han sagde " Åhhh, jeg kommer... " Men som jeg tydelig husker, er at han ikke var deroppe.. Han var for fuld til det.. Jeg har virkelig dårlig smag i munden.. Ikke nok med at det er sket, så har jeg også smadret en hylde som jeg skal erstatte.. + jeg er blevet fyret.. Min forlovede har altid tilgivet mig, og igen har han gjort det... Han sagde at han er sikker på at, hvis jeg var ædru ville jeg aldrig gøre det! Det ville være så dejligt, hvis i kunne guide mig.. Har ikke overskud til det mere.. Mange sommer knus herfra!

Svar:
Kære du
Jeg kan godt høre at du er ked af det der er sket med ham fyren, og når du også går med frygt for graviditet, så kan jeg godt forstå det fylder rigtig meget i dig. Du skriver du gerne vil guides, og jeg vil gerne fortælle de ting, jeg kommer til at tænke på, efter at have læst dit brev...
Først graviditeten. Det kan være frygteligt at gå og tænke på om man nu er gravid, så jeg synes du skal købe en graviditetstest eller tage til din læge hurtigst muligt.. Selvom han ikke kom oppe i dig, så kan der godt være kommet sæd op i dig, så jeg synes du skal få det undersøgt i stedet for at gå og være bekymret.. Er du gravid, så skal du have talt med lægen om hvad der så skal ske og hvad dine muligheder er.
At være utro. Det lyder til at du har rigtig dårlig samvittighed overfor din forlovede over det der er sket, men det er godt I har fået snakket om det, og jeg synes det er flot at han har tilgivet dig. Men når du skriver at han har tilgivet dig som han altid gør, kommer jeg til at tænke på om du er meget utro? Hvis du har været meget utro, så tænker jeg at du måske skal overveje om du er klar til at være i et så fast forhold lige nu? Som ung har mange brug for at ”prøve sig selv lidt af”, og måske har du stadig lidt brug for det, når du ender med andre fyre, når du drikker? Hvis du tænker at det kun er fordi du drikker dig meget fuld at det sker, synes jeg også du skal overveje at drikke lidt mindre til festerne, så du ikke kommer til at gøre noget du fortryder.. Måske kunne du tage en bestemt mængde alkohol med til festerne, og aftale med dig selv, at du ikke må drikke mere eller andet end det..? Jeg synes i hvert fald du skal overveje hvorfor de ting sker, fordi i sidste ende gør de både dig og din kæreste ked af det...
Mht. til ham drengen du var sammen med, så kan du godt prøve at tale med ham, men det kan godt være han ikke husker noget, eller måske bare ikke har lyst til at tale om det.. Men det lyder til at du måske har brug for at få talt om det? Hvis du ikke kan få talt ud med ham drengen, kan du måske få talt en masse med en god veninde om det?
Job. Rigtig surt at du endte med at blive fyret, fordi du var trist over det. Måske hvis du fortæller din chef på jobbet at du var trist fordi du havde det svært, så kan han forstå hvorfor du var trist, og måske vil han overveje at ansætte dig igen?
Jeg håber du vil få testet om du er gravid snart, så du forhåbentlig ikke skal gå og bekymre dig mere.. Og jeg håber at du vil prøve at tænke lidt over hvorfor du har brug for at være utro.. Måske er du ikke klar til sådan et seriøst forhold, eller måske er han ikke den rigtige for dig? Det er kun dig selv, der kan mærke det...
Til sidst vil jeg lige sige, at det er dejligt at høre at du kan bruge vores hjemmeside :) - og du skriver selvfølgelig bare endelig igen, skulle du have lyst!
Mange tanker fra Heidi