Jakke i skoletiden
brevkassespørgsmål af
Andreas
14 år
Kan min lærer tvinge mig til at tage min jakke af inden for? Min lærer bliver ved med at åbne vinduerne, og jeg fryser rigtig meget. Jeg tager så min jakke på, bare for at blive bedt om at tage den af. Må hun det?

Svar:
Hej Andreas
Det helt korte svar er ja...din lærer må gerne bede dig om at tage din jakke af. Skolen må gerne lave regler om ting som at man skal have overtøjet af når man har undervisning indenfor, eller at man skal aflevere sin mobil.
Men det lidt mere nuancerede svar er at, det lyder som om du har brug for at tage en snak med din lærer om at finde en løsning der fungerer så der kan luftes ud, og der så alligevel ikke bliver så koldt at du fryser.
Det kunne være noget med at sørge for at der altid bliver luftet ud i frikvartererne, og så lukket igen i timerne, så det ikke bliver for koldt.
Jeg ved ikke hvad det bedste løsning er, men jeg er sikker på at det handler om dialog med din lærer.
Mange hilsner Tanja