Knop på klunker
brevkassespørgsmål af
AA
17 år
Hej
jeg har fået noget der ligner en bums/knop på mine testikler. Den har en rød farve.
Tror I det er en sexsygdom jeg har fået?

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Det lyder meget som en helt almindelig bums du har på pungen, og det skal man ikke gøre noget ved.
Man kan godt få sexsygdomme, som ligner knopper, men de vil oftest sidde på penishovedet eller på forhuden. Men hvis du får mange knopper, eller det bliver til et sår og det ikke forsvinder, kan det godt være en sexsygdom, og så vil jeg anbefale dig at gå til lægen.
Det er dog meget normalt, at man af og til kan få bumser eller betændelse i hårsækkene på pungen, det er helt ufarligt og går over af sig selv.
Man har i øvrigt mere tendens til bumser, hvis man barberer sig i skridtet
Jeg håber du kan bruge svaret.
Venlig hilsen Johanne fra Cyberhus