Knopper i hovedbunden
brevkassespørgsmål af
Annabelle
18 år
Hej Cyberhus Jeg har fået nogle betændte knopper i hovedbunden, som klør og er ømme. Jeg har søgt lidt og tror det er hårsækbetændelse/follikulitis. Hvad kan jeg gøre for at få knopperne væk, er der noget bestemt shampoo, som jeg kan bruge eller nogle piller som jeg kan få så det går væk? Knopperne er virkelig irriterende. Mit immunforsvar er lavt da jeg kæmper med en spiseforstyrrelse og ekstrem lav vægt, ved ikke om det kan have en indflydelse på knopperne? Men vil gerne hurtigst muligt have dem væk. Håber du kan hjælpe mig. 🙏😔

Svar:
Kære Annabelle,
Det kan sagtens påvirke kroppens evne til at bekæmpe en simpel infektion (i hovedbunden), hvis du er undervægtig og kæmper med spiseforstyrrelse.
Jeg håber du får god hjælp? Ellers synes jeg du skal booke en tid hos din egen læge og snakke om det.
Man kan altid købe medi-scrub eller Hibi-scrub på apoteket og bruge til at vaske med - antibiotika som creme er ikke så effektivt (det rammer som oftest nogle andre bakterier end dem der faktisk giver infektion i huden), så hvis det ikke er bedre om en uges tid, synes jeg du skal gå forbi din egen læge :)
God bedring!