Kæreste

brevkassespørgsmål

Kæreste

brevkassespørgsmål af
Jonas
15 år
Oprettet 2 år 5 måneder siden

Jeg leder efter en kæreste jeg har prøvet i lang tid at finde en men jeg kan ikke finde ud af at snakke med piger jeg bliver altid afvist når jeg siger til en pige jeg godt kan li hende jeg hved virkelig ikke hvad jeg skal gøre nu jeg føler bare piger ikke kan li mig😔

Svar:

Hej Jonas,

Tak for dit brev. Det er aldrig rart at blive afvist, og når du har oplevet, at det sker mange gange er det helt naturligt at du bliver slået lidt ud.

Når man, som dig, flere gange har prøvet at blive afvist er det svært ikke at vende det indad, og begynde at bebrejde sig selv. Man begynder at finde forklaringer, hvor man på den ene eller anden måde giver sig selv skylden. Lad mig derfor slå fast: du er god nok som du er. Måske har du bare ikke fundet den rette endnu.

For det er helt fair at afvise andre, hvis man ikke er interesseret. Faktisk er det langt bedre at sige fra, i stedet for at gå med til noget, som man måske ikke helt har lyst til. Både for sin egen og for den andens skyld. Derfor tænker jeg også, at for både din og pigernes skyld, er det rigtig fint, at de siger fra, når de ikke er interesserede. Men det får det selvfølgelig ikke til at gøre mindre ondt.

Jeg tror, at den god strategi i din situation vil være at fokusere mindre på det at finde en kæreste, og i stedet fokusere på at blive bedre til at snakke med piger. For jo bedre du er til det, og jo mere du kan slappe af i det, des nemmere vil det være for dig at komme tæt på pigerne. Men det er selvfølgelig langt lettere sagt end gjort. For hvordan gør man lige det?

Måske skal du starte med at øve dig på at snakke med nogle af de piger, som du ikke crusher på. Nogle piger, som du enten allerede er venner med eller gerne vil være venner med. Når du er blevet tryg ved at snakke med dem kan det ligefrem være, at de kan give dig nogle tips og råd til, hvordan du kan blive bedre til at snakke med de piger, du crusher på, og som du er interesseret i at blive kærester med.

Hvis du hele tiden har tanken om "kærester" i baghovedet, når du snakker med piger, så kan det blive rigtig svært at være naturlig i samtalen. Det kan komme til at virke hæmmende, fordi der på en måde bliver et "mål" med samtalen, i stedet for at I "bare" snakker sammen. Og når man er meget fokuseret på slutdestinationen, så bliver det svært at se og at nyde turen derhen. Det er rigtig ærgerligt, for turen er også en vigtig og interessant del af rejsen.

Jeg håber mit svar kan give dig lidt råd og lidt fortrøstningsfuldhed. Hvis ikke, eller hvis der er mere du gerne vil spørge om er du altid velkommen til at skrive igen eller svinge forbi vores sms på 25806060.

Held og lykke!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål