Liderlig hele tiden
brevkassespørgsmål af
Emily
19 år
Jeg er liderlig meget af tiden med min kæreste, vi valgte at kneppe 5-6 gange på en dag imellem 6 timers mellemrum, jeg vil bare høre om, er det godt for mit seksualeliv? Kan det blive til en afhængighed?
MVH Emily

Svar:
Hej Emily
Tak for dit spørgsmål!
Hvor er det dejligt for dig, at du har fundet en kæreste som du er rigtig glad for!
Først og fremmest vil jeg starte med at nævne, at det er helt normalt at have en høj sexlyst i din alder. Mange nyforelskede par oplever at have en høj sexlyst, som så kan blive mindre, når der går mere hverdag i den. Årsagen til det kan være, at man i starten simpelthen ikke kan få nok af hinandens selskab, og fordi endorfinerne flyver rundt i kroppen. Derudover er det helt naturligt at have lyst til at eksperimentere med sin og sin kærestes krop. Derfor tror jeg bestemt ikke, at du skal være nervøs for, at det kan udvikle sig til en afhængighed.
Når det så er sagt, så er det selvfølgelig vigtigt at mærke efter kroppens signaler, hvis den  har brug for en pause.
Jeg håber, at du kan bruge mit spørgsmål!
Mvh
Mathilde fra Cyberhus