Sikkerhedskopi?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej
Siden jeg laver en masse af mine skoleting på computeren, er jeg begyndt at tænke på: hvad gør jeg hvis min computer bryder totalt sammen??? Er der et sted hvor man kan gemme en hel masse mapper og word dokumenter nemt og hurtigt?

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål. Ja, der er gode muligheder for at lave backup af dine skoleting.
Den mest almindelige løsning er at købe en USB-pind og lægge kopier af filerne derover. Endnu bedre er det måske at gemme dine dokumenter i "skyen" som det hedder. Dvs. at man uploader til en backup-tjeneste på nettet. Jeg bruger selv Dropbox og Google Drev, som jeg synes godt om. Dropbox kan synkronisere mellem telefon, pc og tablet så du altid har den seneste version af en fil liggende alle steder. Du finder dropbox her.
Til større filer som film og musikalbums, er det nok federe at bruge en ekstern harddisk eller en USB-pind med god plads.
Mvh Jonas