Tømmermænd
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hey, jeg drikker ret meget hver weekend, og jeg er så træt af, at jeg har så slemme tømmermænd hver søndag. Jeg synes jeg er mere slatten end mine venner. Hvad gør jeg forkert? Jeg spiser McD, drikker cola og prøver at sove. Men det virker ikke nok. Hvad kan jeg gøre? Thomas

Svar:
Hej Thomas
Du skriver ikke, hvor meget du drikker, men det lette svar er, at du skal drikke meget mindre, end du gør på nuværende tidspunkt. Da din krop ikke har det godt efter festerne.  Du kan eventuelt følge disse råd for at forebygge tømmermænd:
Masser af vand: Drik vand hele aftenen. Slut af med et par glas vand eller sportsdrik (med druesukker og salte), før du falder omkuld. Så undgår du den værste væskemangel og tørst næste morgen.
Spis mad til festen: Alkohol optages hurtigere og i større mængde i kroppen, hvis du ikke har spist. Så undgå tom mave.
Bland ikke: Drikker du flere forskellige alkoholiske drikke, bliver tømmermændene værre, er manges erfaring.
Hold igen og drik mindre: prøv om du kunne holde dig til max 5 genstande. Det er mere skadeligt at drikke fem eller flere genstande ved samme lejlighed end et jævnt forbrug fordelt på alle ugens dage.
Held og lykke med også at have det godt søndag formiddag.
Mange hilsner
Susanne