Menstruation
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej
Jeg skriver fordi at jeg har et spørgsmål omkring menstruation.
Jeg fik min første menstruation for cirka 1 halvt år siden, og efter jeg havde haft det to gange holdt det op i 2 måneder, men nu har jeg det igen, men det er fordi jeg plejer at have mens omkring den 10, men i denne her måned har jeg fået det den 27? Er det bare en ekstra menstruation eller skal jeg forvente at jeg nu var det omkring den 27 igen eller? Har så også fundet ud af at min storesøster også har menstruation nu hvor jeg også har det kan det have noget med det at gøre?

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå, at du kan blive i tvivl. Men det du beskriver lyder nu ganske normalt.
De første år er det helt almindeligt at menstruationen kan være ret uregelmæssig. Det betyder også at du ikke nødvendigvis kan regne med at det nu vil være på denne tid, hver måned.
Måske vil din menstruation fortsat være uregelmæssig i noget tid. Det kan også være at den vil være regelmæssig det næste stykke tid, for så at ændres igen.
Jeg er sikker på at det du oplever, blot er helt naturlig uregelmæssig menstruation, som rigtig mange oplever de første år.
Mange hilsner Julie