Min seksualitet

brevkassespørgsmål

Min seksualitet

brevkassespørgsmål af
Mads
23 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Hej, jeg er en fyr på 23 og havde min seksuelle debut med en pige da jeg var 18. Mit problem ligger så i at jeg har ikke haft sex med nogen pige siden (Har dog datet lidt, men intet er ført til noget) Jeg har dog så i den sidste års tid begyndt at eksperimentere lidt med fyre og har endda været sammen med en fyr. Men jeg ved ikke om det bare fordi at jeg er liderlig og ikke rigtigt har fået mit sexliv igang at jeg begyndte med fyre eller om jeg faktisk er biseksuel.

Svar:

Kære dig

Det er helt normalt at være i tvivl om sin seksualitet, og den kan også ændrer sig undervejs i livet. Ud fra det du beskriver, så kan det godt lyde til at du måske er biseksuel, men det er svært for mig at sige med sikkerhed. I bund og grund handler det om hvad der gør dig glad, og selvom du mistænker at det måske kan være fordi du har været så liderlig, så har der jo været en del af dig som har haft lyst til og været tiltrukket af andre fyre, og jeg er ret sikker på at det ikke bare "sker" når man er alt for liderlig. Jeg er også ret sikker på at det ikke nødvendigvis er nemmere at score fyre end kvinder.

I dit brev virker du meget reflekteret, og det virker til at du har tænkt en del om det her. Derfor er jeg også tryg ved at sige at du bare skal mærke efter hvad der føles godt, og så gå med det. Hvis det føles godt at være sammen med fyre, så gør det, og hvis det føles godt at være sammen med kvinder, så gør det. Og på et tidspunkt, så vil det ikke fylde lige så meget om du nu er det ene eller det andet, fordi det bare føles som en naturlig del af dig.

Hvis du nu alligevel har flere spørgsmål omkring det at være biseksuel, homoseksuel eller lignende, så kan jeg anbefale dig at tjekke lgbtungdom.dk ud. Du er nemlig ikke den eneste som har været i tvivl, og nogle gange kan det være rigtig rart at snakke med andre, som er gået igennem det samme.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og at du fortsætter med at gøre det der føles godt :)

Venlige hilsner,

Signe