mistet veninde
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg mistede min veninde for omkring 3 måneder siden. hun blev ramt af en bil. jeg er så utrolig ked af det, og jeg kan ikke holde ud at jeg ikke engang fik sagt ordentligt farvel. jeg har været på ulykkestedet og på hendes gravplads og alt mulig, men af en eller anden grund kan jeg bare ikke komme over hende. hvad gør jeg?

Svar:
Kære pige,
det gør mig utrolig ondt med din veninde. Det er fuldstændig meningsløst. Det er kun 3 måneder siden du har mistet hende, det er meget tæt på dig stadigvæk rent følelsesmæssigt. Det er helt naturligt, at du ikke kan kommer over hende. Du har holdt meget af hende og hun har haft en speciel plads i dit hjerte.
Denne plads og kærlighed kan ikke slettes fra det ene sekund til det andet. Derfor din smerte. Du vil gerne stadig huske hende, sende hende tanker og spørgsmål.
Hvis du har brug for det, kunne du evt skrive et brev til hende, skriv hvad du føler, få sagt dine farveller og "grav" det ned ved siden af hendes gravsten. Spørg evt. hendes forældre om det er ok. De vil måske være glade for, at det betyder så meget for andre også.
Jeg vil også anbefale dig at snakke meget med dine forældre og dine veninder om hvor meget du savner hende. Det er vigtigt at dele sin smerte med andre.
"de findes så længe de mindes".
Kram og æret være din venindes minde
/Charlotte