Nomalt eller ikke?
brevkassespørgsmål af
Caroline
13 år
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for har virkelig lyst til sex med min kæreste (ham er et år ældre end mig) men jeg ved det er forkeret men er det nomalt at drømme om sex med ham eller ikke??

Svar:
Kære Caroline
Du spørger om det er normalt at have lyst til sex med sin kæreste i din alder. Og det kan jeg garantere dig det er.
Når man kommer i puberteten er det helt almindeligt at blive meget nysgerrig på drenge og sex, og særligt hvis man har en kæreste man er glad for.
Du skal vide at de fleste unge faktisk venter med at have sex til efter de er fyldt 15 år, selv om de måske har lyst til at prøve før. For det med sex er bare bedst, hvis man gør det med nogen man er rigtig tryg ved. For mange betyder det at de lige venter til de bliver lidt ældre end du er nu. Nogle gange kan det være svært at overskue, hvad der kan ske når man skal prøve sex de første gange, og det kan godt blive lidt nemmere i takt med at man bliver ældre og man lærer sig selv og sin krop bedre og bedre at kende.
Din lyst er helt normal. Vent med sex, til du føler dig 110 procent klar, og du har en partner du føler dig 110 procent tryg ved. Om det så er når du er 14, 16 eller endnu ældre er måske ikke så vigtigt.
Venligst Thea